Grupa: Pszczółki, Kotki, Sówki
Data 15.05.2020
Temat: Gdzie słychać muzykę?
Cele:
- koduje i postępuje zgodnie z instrukcją
- zna aspekt porządkowy liczb
1. Gdzie słychać muzyk? Zanim zajrzycie do zdjęć i linków, odpowiedzcie na pytanie, gdzie słychać muzykę? Może macie inne pomysły?
- Kościół,
https://www.youtube.com/watch?v=CXYUSWsqN6s
- Filharmonia
https://www.youtube.com/watch?v=TI_P7pnZrJs
- Opera
https://www.youtube.com/watch?v=wnl-jEhnf6M
Spróbuj mimiką twarzy, gestem, ruchem naśladować śpiew operowy
- Koncert plenerowy
https://www.youtube.com/watch?v=IErYaUayPHc
- Internet
https://www.youtube.com/watch?v=eQNVC1O77b0
- Szkoła muzyczna
https://www.youtube.com/watch?v=5dskBTH8aKY
2. Zabawa ruchowo – muzyczna Jestem muzykantem.
https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0
3. Piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=IknItCPeaBk
zapoznaj się z tekstem piosenki i wyśpiewaj gamę, która zapisana jest za pomocą nut na pięciolinii
4. Pani Nutka i wiadomości o nutach. Tym razem Pani Nutka zaprezentuje wartości nut. Możesz spróbować wyklaskiwać z nią rytmy.
https://www.youtube.com/watch?v=LKyZtocE9u0
5. Zabawy na pięciolinii – zabawa dydaktyczna.
Każde dziecko otrzymuje swoją pięciolinię i zestaw 6 nutek ( nakrętek). Rodzic czyta wiersz, a zadaniem dzieci jest umieszczanie nutek zgodnie z jego treścią. Pięciolinia do druku.
Skaczące nutki A. Bober
Pierwsza nutka, na pierwszej linii się ustawiła.
Druga nutka, na drugą linię wskoczyła.
Trzecia nutka, na trzeciej linii usiadła,
Czwarta nutka, na czwartą linie się wkradła.
Piąta nutka, na piąta linię się wspięła,
A szósta nutka nad liniami zasnęła.
6. Karty pracy:
5 latki KP4.18a i b – doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej, percepcji słuchowej i wzrokowej, zdolności grafomotorycznych, dekodowanie, łączenie dźwięku z ilustracją
3-4 latki KP. 36 – odszukiwanie przedmiotów wydających ciche dźwięki
7. Zabawa plastyczna Kolorowa nutka. Wyklej dowolnym materiałem sylwetę nuty.
Miłej zabawy z nutami;-)
Opracowały :
P.Nowak, P.Fabiszak, I.Przybył