Motylki i Żabki 15.05.2020

Temat: Żabie sprawy

Cele:

– wzbogacenie  słownika przez tworzenie zdrobnień.

– ćwiczenie i usprawnianie motoryki małej

– Kształtowanie prawidłowego trzymania kredki

– ćwiczenie mięśni narządów mowy

Dziś towarzyszyć nam będą kolejne zwierzątka mieszkające na łące lub w stawie – Żabki

  1. Na początek powtórzymy sobie nazwy zwierzątek ,które mieszkają na łące. Poproś o pomoc rodzica. Usiądźcie na dywanie, weźcie piłkę. Rodzic turla piłkę do dziecka i mówi np. Duża żaba. Dziecko turla piłkę do rodzica odpowiadając mała żabka .

Przykłady:

– duża biedronka- mała biedroneczka

-duży motyl- mały motylek

– duża mucha- mała muszka

-duży komar- mały komarek

-duży bocian- mały bocianek

Karta pracy do druku dla Motylków i Żabek https://drive.google.com/file/d/1iv3eS8KOx7nyrq_mITI1jmFVFMpUP1O1/view?usp=sharing

  1. Żabie kroki– piosenka o żabce, która tańczyła z bocianem. Zatańcz z nimi w rytmie rock’rolla

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

3.Zaproś rodzica do gry w „ żabiego Piotrusia”. Gramy w niego jak w zwykłego Piotrusia, tyle, że przeciwnik musi wykonać ćwiczenie z wylosowanej karty ( karty do druku)

https://drive.google.com/file/d/1MZDijqVbgd9eIJ95bM3WlT0iLabFK8AY/view?usp=sharing

 

 

Na zakończenie tematyki wiosennej piosenka  https://www.youtube.com/watch?v=zTX_s0N8DsU

 

MIŁEJ ZABAWY,

Ż. Bąkowska, A.Kokowksa, R.Mróz

Skip to content