GRUPA Żabki i Motylki – 16.06.2020
Temat: Letnie zabawy
Cele zajęć:
- budowanie wypowiedzi wielozdaniowej
- uważne słuchanie utworu
- zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu
- nauka piosenki „Kolorowe lato”
- rozwijanie pojemności płuc
- wdrażanie do zachowywania prawidłowego toru oddechowego
Przebieg zajęć:
- „Letnie zabawy”- swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich ulubionych letnich zabaw.
- „Lato”- słuchanie wiersza M. Frączczak
„Przyszło do nas lato ciepłe i pachnące,
będziemy się bawić na zielonej łące.
Pogramy w piłeczkę albo w chowanego,
odwiedzimy na wsi dziadka kochanego.
Pojedziemy w góry, by szlaki zdobywać,
a potem nad morze troszeczkę popływać.
Odkryjemy miejsca dotąd nam nieznane,
dobrze, że już przyszło lato ukochane”.
Rozmowa na temat wiersza kierowana pytaniami:
- O jakiej porze roku jest mowa w wierszu?
- Skąd wiemy, że już jest lato?
- Co dzieci będą robić latem?
- Jakie są wasze ulubione letnie zabawy?
- Co tu nie pasuje? Wykonanie ćwiczenia – karta pracy nr 31 (grupa Motylki). Natomiast grupa Żabki – karta pracy do druku. https://drive.google.com/file/d/11JivL-TBm-g4zdAn7Bh3Vvz6qqglNPvk/view?usp=sharing
- Nauka piosenki pt. „Kolorowe lato”:
- https://www.youtube.com/watch?v=qbwl_vrUKOk
- „Jak bańka mydlana” – zabawa z elementem podskoku. Zabawy na powietrzu z wykorzystaniem baniek mydlanych. Dzieci, które nie mają baniek mydlanych w domu, mogą pobawić się np. piłką, w piaskownicy i wiele innych ciekawych zabaw.
Życzymy miłej zabawy☺
Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz