GRUPA Żabki i Motylki
Temat: Dbamy o zdrowie
Cele zajęć:
- przypomnienie narzędzi i przyborów potrzebnych lekarzowi w pracy
- uważne słuchanie utworu
- poznanie prawidłowego sposobu mycia zębów
- doskonalenie sprawności manualnej
- doskonalenie sprawności ruchowej
Zadania na dziś:
- Utrwalenie z dnia poprzedniego „jakie narzędzia lekarz potrzebuje w swojej pracy?” Rozmowa na podstawie wykonanej karty pracy (wczorajsza karta pt. „Narzędzia pracy lekarza”).
- Słuchanie wiersza Elżbiety Marii Minczakiewicz pt. „Rada na katar”
„ Złapał katar mały Leszek.
W nosku kręci,
głowa boli!
Kicha, prycha, kaszle, sapie!
Tak go mocno w gardle drapie!
Kręci w nosie, w uszach dzwoni…
Leszek tym się nie przejmuje…
Myśli sobie, kombinuje…
Położę się pod pierzynkę
i zażyję aspirynkę.
Witaminka dopomoże,
kiedy ją do buzi włożę!
Szybko się poprawi zdrowie,
Kiedy w brzuszku będą obie!”
Rozmowa na temat wiersza kierowana pytaniami:
- Na co chorował Leszek?
- Co mu dolegało?
- Jaki sposób wymyślił na katar?
- Jak myślicie, dlaczego Leszek zachorował?
- Jak trzeba się zachowywać, kiedy ma się katar?
Wyjaśnienie konieczności zasłaniania buzi podczas kichania i kaszlu – nie zasłaniając buzi można zarazić koleżanki i kolegów. Omówienie sposobu prawidłowego korzystania z chusteczek higienicznych.
- Ruch to zdrowie – zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki „Gimnastyka”
- „Jak dbać o zdrowe zęby”- słuchanie wiersza Elżbiety Burakowskiej
„Jeśli chcesz wyglądać ładnie,
czyść swe zęby wciąż dokładnie.
I nie tylko przedni rząd,
lecz w najdalszy sięgaj kąt.
Ruchy szczotki są pionowe,
nawet lekko obrotowe.
Musi być właściwa szczotka,
czyść nią zęby też od środka”.
- Myjemy zęby – działania dzieci. Samodzielne mycie zębów po kolacji.
- zwracanie uwagi na prawidłowe ruchy szczoteczką podczas mycia zębów
- mierzenie czasu mycia zębów za pomocą minutnika (od 2 do 3 minut)
- dokładne mycie przyborów po umyciu zębów
- Karta pracy (dla 3 i 4 latków). Pokoloruj obrazek przedstawiający czystego zęba.
Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz