Grupa „Biedronki” – 17.11.2020r.

Temat: Śmiech to zdrowie

Cele zajęć:

  • współpracuje podczas zabaw ruchowych, jest sprawne fizycznie
  • uważnie słucha czytanego tekstu, wzbogaca słownictwo
  • wykonuje kukiełkę

 

  1. Zabawa parateatralna „Co jest na obrazku”? Rodzic pokazuje dziecku obrazek (propozycja poniżej), różne czynności – np. czesanie włosów, zakładanie czapki, mycie zębów…. Dziecko pokazuje czynność za pomocą gestów.

 

  1. Zabawa ruchowa „Koniki”. Dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Na znak słowny (np. stop) „Koniki” naśladują konie – galopują i kląskają językiem. Zabawę powtarzamy kilka razy.
  2. Zabawa ruchowa do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

  1. Wysłuchanie opowiadania Agnieszki Frączek „Koń by się uśmiał”

– Ratunku! Potwór!!!

Cielaczek Franek, owieczka Jadzia i źrebak Grześ jeszcze przed chwilą wesoło brykali po łące, a teraz zmykają w popłochu gdzie pieprz rośnie, mucząc, becząc i rżąc przy tym wniebogłosy. Ciekawe, co ich tak wystraszyło?!

Maluchy uciekały co sił w kopytkach, a że biegły zupełnie na oślep, więc pewnie zaraz by się zgubiły. Na szczęście tata Grzesia pasł się w pobliżu i w porę usłyszał wołania wystraszonych szkrabów.

– Co się stało? Jaki potwór? Gdzie? – wypytywał, sam chyba odrobinę zaniepokojony.

– Tam tatusiu, tam! – Grześ wskazał kopytkiem w kierunku kolorowych rabatek.

– Jest wielki – mruczał cielaczek.

– I kłuje!- beczała owieczka.

– I wszędzie ma ogromne zęby! Nawet na nogach!

– I aż cztery głowy!

– I te głowy… one…one są czerwone!!! – wołały jedno przez drugie.

Cóż było robić? Opowieść dzieci naprawdę brzmiała groźnie. Tata Grzesia nie miał innego wyjścia – musiał stawić czoła niebezpieczeństwu.  

Po cichutku, pomalutku zaczął się skradać w kierunku rabatek… Ostrożnie stawiał kopytko za kopytkiem, żeby nie rozdrażnić potwora…Nagle, gdy był już całkiem blisko, zaczęło się z nim dziać coś dziwnego… Prychnął, parsknął… A wreszcie, chociaż bardzo, bardzo się starał, nie wytrzymał i … aż zarżał ze śmiechu!!!

– Wszystko się zgadza – wyjaśnił, kiedy wreszcie przestał się śmiać. – Bardzo dobrze opisaliście swojego potwora! Zapomnieliście tylko dodać, że ten czerwonogłowy, kłujący potwór pięknie pachnie, jak każda róża.

Omówienie treści opowiadania:

  • Ile głów miał potwór? Policzcie głośno.
  • Jak zareagował tata Grzesia, kiedy zobaczy „potwora”?
  • Dlaczego tata Grzesia wybuchnął śmiechem?
  • Jak wyglądał „potwór”?
  1. Praca plastyczno – techniczna: „Kukiełki zwierzątka”. Dziecko wykonuje dowolną kukiełkę przedstawiającą wybranego bohatera z opowiadania (cielaczka, owieczkę, konika – źrebaka lub dorosłego konia). Dzieci rysują na połowie kartki papieru technicznego sylwetę, składają kartkę na pół i wycinają kształt zwierzątka. Następnie ozdabiają sylwety, wykorzystując kolorowy papier kredki, pisaki, kolorowe włóczki. Między gotowe sylwety wkładają patyczki (mogą być wykałaczki) i sklejają obie trony kukiełki.
  2. Zabawy dowolne z wykorzystaniem wykonanych kukiełek.
  3. Dla chętnych: narysuj dowolną scenkę bohatera z opowiadania A. Frączek „Koń by się uśmiał”.

 

Przygotowała: A. Kokowska

 

 

Skip to content