Temat dnia: Uczymy się jeździć na rowerze
Cel:
-wzbogacenie słownika o nazwy części rowerowych,
-rozumienie potrzeby zakładania kasku w czasie jazdy na rowerze,
-doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej poprzez dopasowanie elementów,
Przebieg dnia:
- Oglądanie obrazków przedstawiających różne rodzaje rowerów. Wybieranie spośród wielu tych które są dla dzieci- rower biegowy, trzykołowy itp.
- Praca z obrazkiem”Rower”. Odczytanie wiersza D. Gellner „Mój rower”.
Mój rower
jak prawdziwy konik
lubi z wiatrem
po ścieżkach się gonić.
Lubie pędzić przed siebie,
przez park i przez pola,
wciąż dalej i dalej,
koło za kołem.
Pogadanka z rodzicami nt odczytanego wiersza.
Dzieci oglądają obrazek roweru i omawiają jego wygląd- wymieniają jego najważniejsze części (kierownica, siedzenie, pedały, światła, odblaski, dzwonek). Określenie ich funkcji .
Zwrócenie uwagi na używanie kasku na głowę podczas jazdy rowerem.
3. Zabawa dywanowa „Rowerek”
4.Zadania na dziś
Motylki- wykonanie karty pracy 17 oraz zadanie dla Żabek- dla chętnych
Żabki- Rodzic -wycięcie po linii obrazka rowera na 4 części. Zadanie dziecka -Ułóż obrazek z 4 części i pokoloruj.
Odsłuchanie piosenki
Powodzenia 😉
Poracowała: Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz