Grupa: Sówki
Data: 18.11.2020
Temat: Jak wygląda teatr?
Cele zajęć:
– jest kreatywne
– wie, co to teatr, scena, kurtyna, aktor i brawa
1.Wizyta w teatrze i jak powstaje spektakl teatralny. Zapraszam do obejrzenia krótkich filmów, dzięki którym wzbogacicie wiadomości o teatrze. Niech będą ona namiastką wizyty w teatrze.
https://www.youtube.com/watch?v=bH1EgX2CXi8
https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0
2.W teatrze”. Wytnij ilustracje. Ułóż je tworząc historyjkę obrazkową zgodnie z logiczną kolejnością występowania zdarzeń. Potem opowiedz historię przedstawioną na obrazkach.
3.Obok teatru, w którym grają aktorzy lub aktorzy posługującymi lalkami, jest jeszcze teatr, w którym jest bardzo cicho: A to dlatego, że aktorzy tego teatru odgrywają swoje role „na migi”, ruchami ciała i mimiką, czyli wyrazem twarzy. Dlatego aktor tego teatru nazywa się mim, a samo przedstawienie to pantomima. Muzyka odgrywa w nim dużą rolę: oddaje nastrój, opisuje bohaterów, towarzyszy wydarzeniom
Zabawa „Pokaż to miną”. Opowiadamy dzieciom historyjkę. Prosimy je, aby reagowały na treść swoją mimiką. W trakcie opowiadania można ze szczególnym naciskiem wymawiać słowa, które pomogą dzieciom zrobić odpowiednią minę
Przykładowa historyjka:
Trampolinek smacznie sobie spał, gdy ze słodkiego snu obudził go dziwny dźwięk. Skrzacik rozejrzał się zdziwiony dookoła, ale nie zauważył niczego podejrzanego, więc wzruszył ramionami i postanowił wstać. Wesoło sobie podśpiewywał, gdy wkładał swoje ubranko. Kiedy skończył, wyjrzał ciekawie przez okno. A tam… na samym środku podwórka stał wielki, zielony smok! Trampolinek ze strachu szybko wycofał się w głąb pokoju. Był naprawdę zdenerwowany tym, co zobaczył! Jednak po chwili zastanowił się i pomyślał: „Hej hop, przecież smoków nie ma!”. Ta myśl dodała mu odwagi. Śmiało wyjrzał ponownie przez okno i… aż zaśmiał się sam z siebie! Wyjrzał jeszcze raz i z niedowierzaniem pokręcił głową. Bo na podwórku nie było żadnego smoka! To tylko pan Kowalski… rozwieszał duży, zielony dywan, aby go wytrzepać.
4.Posłuchaj piosenki pt. „Magiczne miejsce”.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=JitEZdvs0aQ&feature=emb_title
Spróbuj zapamiętać jej słowa.
Teatr to jest widownia i scena.
Niby nic magicznego w tym nie ma,
aż do chwili, gdy nagle na scenie
dziwne zacznie się przedstawienie.
Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze,
czarodziejskie jest to, na co patrzę.
Gdy się tylko podnosi kurtyna,
to od razu czar działać zaczyna.
Każda bajka się staje prawdziwa
Gaśnie światło i scena ożywa.
Wszystko może się zdarzyć na scenie.
Działa czar, póki trwa przedstawienie.
Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…
Teatr gra. Każdy ma czego szuka.
A to wszystko nazywa się sztuka.
Gdy dorosnę, to może tu wrócę,
żeby zagrać na scenie w tej sztuce.
Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…
5. Śpiewając piosenkę narysuj na scenie aktorów grających w wymyślonym przez siebie przedstawieniu.
6.Karta pracy 4-5 latki KP2 (ćw. 1, s. 18–19 i ćw. 2, s. 18).
teatr2a20201117 teatr220201117
Karta pracy 3 latki
Przygotowała: P. Nowak