18.11.2021

 

Temat: Muzyka wokół nas.

 

Cele szczegółowe:

-potrafi bezpiecznie przejść pod krzesełkami, na krzesełkach,

-utrzymuje równowagę,

-zna tekst piosenki,

-wykonuje instrument samodzielnie,

-potrafi zagrać na instrumencie do melodii,

-wyszukuje litery e, E.

 

 

Przebieg zajęć:

 

1.Rozruszanka- „Po krzesłach”.

-Ustawcie na środku sali kilka krzeseł w szeregu. Zadaniem dzieci jest przejście na drugą stronę na różne sposoby. Dzieci mogą przechodzić po krzesłach, pod nimi, czołgać się, iść, tupać, śpiewając albo wystukując rytm grzechotkami, itp.

-Marsz z piłeczką-na łyżkę kładziemy małą piłeczkę i pokonujemy dystans do końca pokoju i z powrotem. Staramy się, aby piłeczka nie spadła.

-Odbijanki-dziecko wkłada piłeczkę do kubka, podrzuca ją i próbuje złapać do kubka.

 

2.Grzechotka.

Wykonanie grzechotki z dostępnych materiałów w domu. Może to być słoik, butelka, pudełeczko z jajka niespodzianki. Do środka wkładamy kilka ziaren  grochu lub fasoli (ewentualnie  kaszy, ryżu). Grzechotkę możecie ozdobić na swój sposób (naklejkami, cekinami).

Grzechotka-marakas będzie nam służył jako instrument do kolejnego zadania.

 

3.Jesienna cza-cza- zabawy z piosenką.

Jesienna cza cza – YouTube

Powtarzamy piosenkę , którą poznaliśmy dwa tygodnie temu. Tekst poniżej:

JESIENNA CZA- CZA
słowa – K. Komińska

  1. Kolorowa jesień już chodzi po lesie,
    w kasztankową grę dzisiaj zagra wiatr.
    Wietrzyk gwiżdże cza-czę w jesiennym bukiecie,
    a dzieci śpiewają cza,cza,cza.

Ref. Tańczymy cza,cza,cza,
cza-czę wietrzyk gra.
Liście tańczą cza-czę,
więc tańczę i ja.

  1. Już jesienna pora, już skaczą żołędzie,
    jarzębina sznur dziś czerwony ma.
    Jesienny już czas, moc kolorów jest wszędzie,
    jesienią śpiewamy cza,cza,cza.

Ref. Tańczymy cza, cza, cza…

4.Zabawy z piosenką:

Do powyższej piosenki wykonujcie akompaniament za pomocą grzechotki.

Zadanie specjalne:

-odnajdźcie w domu przedmioty, które mogą wydobywać różne dźwięki np. garnek, woreczek foliowy, miska, torebka papierowa itd.,

Zagrajcie na nich śpiewając piosenkę „Jesienna cza-cza”.

5.Praca z książką Planeta dzieci– czytanie str.22 . Wyszukiwanie w tekście liter e, E, odczytywanie sylab oraz tekstu słowno-obrazkowego, utrwalenie liter e, E.

 

Przygotowała:

Paulina Fabiszak

Agnieszka Kokowska

 

Skip to content