Grupa: Biedronki

Data: 18.11.2020

Temat: Jak wygląda teatr?

Cele zajęć:

– jest kreatywne

– wie, co to teatr, scena, kurtyna, aktor i brawa

 

1.Wizyta w teatrze i jak powstaje spektakl teatralny. Zapraszam do obejrzenia krótkich filmów, dzięki którym wzbogacicie wiadomości o teatrze. Niech będą ona namiastką wizyty w teatrze.

https://www.youtube.com/watch?v=bH1EgX2CXi8

https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0

2. W teatrze”. Wytnij ilustracje. Ułóż je tworząc historyjkę obrazkową zgodnie z logiczną kolejnością występowania zdarzeń. Potem opowiedz historię przedstawioną na obrazkach.

teatr1

3. Obok teatru, w którym grają aktorzy lub aktorzy posługującymi lalkami, jest jeszcze teatr, w którym jest bardzo cicho: A to dlatego, że aktorzy tego teatru odgrywają swoje role „na migi”, ruchami ciała i mimiką, czyli wyrazem twarzy. Dlatego aktor tego teatru nazywa się mim, a samo przedstawienie to pantomima. Muzyka odgrywa w nim dużą rolę: oddaje nastrój, opisuje bohaterów, towarzyszy wydarzeniom

Zabawa „Pokaż to miną”. Opowiadamy dzieciom historyjkę. Prosimy je, aby reagowały na treść swoją mimiką. W trakcie opowiadania można ze szczególnym naciskiem wymawiać słowa, które pomogą dzieciom zrobić odpowiednią minę.

Przykładowa historyjka:

Trampolinek smacznie sobie spał, gdy ze słodkiego snu obudził go dziwny dźwięk. Skrzacik rozejrzał się zdziwiony dookoła, ale nie zauważył niczego podejrzanego, więc wzruszył ramionami i postanowił wstać. Wesoło sobie podśpiewywał, gdy wkładał swoje ubranko. Kiedy skończył, wyjrzał ciekawie przez okno. A tam… na samym środku podwór­ka stał wielki, zielony smok! Trampolinek ze strachu szybko wycofał się w głąb pokoju. Był naprawdę zdenerwowany tym, co zobaczył! Jednak po chwili zastanowił się i pomyślał: „Hej hop, przecież smoków nie ma!”. Ta myśl dodała mu odwagi. Śmiało wyjrzał ponownie przez okno i… aż zaśmiał się sam z siebie! Wyjrzał jeszcze raz i z niedowierzaniem pokręcił głową. Bo na podwórku nie było żadnego smoka! To tylko pan Kowalski… rozwieszał duży, zielony dywan, aby go wytrzepać.

 

4.Posłuchaj piosenki pt. „Magiczne miejsce”.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=JitEZdvs0aQ&feature=emb_title

Spróbuj zapamiętać jej słowa.

 

Teatr to jest widownia i scena.

Niby nic magicznego w tym nie ma,

aż do chwili, gdy nagle na scenie

dziwne zacznie się przedstawienie.

 

Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze,

czarodziejskie jest to, na co patrzę.

Gdy się tylko podnosi kurtyna,

to od razu czar działać zaczyna.

 

Każda bajka się staje prawdziwa

Gaśnie światło i scena ożywa.

Wszystko może się zdarzyć na scenie.

Działa czar, póki trwa przedstawienie.

 

Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…

 

Teatr gra. Każdy ma czego szuka.

A to wszystko nazywa się sztuka.

Gdy dorosnę, to może tu wrócę,

żeby zagrać na scenie w tej sztuce.

 

Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…

5. Śpiewając piosenkę narysuj na scenie aktorów grających w wymyślonym przez siebie przedstawieniu.

teatr

6. Karta pracy KP2 (ćw. 1, s. 18–19 i ćw. 2, s. 18).

teatr2a20201117    teatr220201117

Przygotowała: A.Kokowska

 

           

Skip to content