Grupa: Słoneczka
Data: 18.11.2020
Temat: Bajkowy świat
Cele:
– wzbogacanie wiedzy i przeżyć dzieci poprzez kontakt z literaturą dziecięcą
– utrwalenie wiedzy na temat popularnych bajek
– tworzenie warunków do różnorodnego wyrażania inwencji twórczej związanej z literaturą.
Przebieg zajęć:
1.Wykonanie ćwiczenia w KP, s. 59. Rysowanie linii po śladzie, próby odczytywania nazw lalek teatralnych (czytanie globalne).
Uwaga: R. pomaga w odczytaniu nazw lalek teatralnych. Zachęca dzieci, aby opisały poszczególne lalki, podały ich charakterystyczne cechy, powiedziały, czym się między sobą różnią (ćwiczenia mowy)
2.Pogadanka wprowadzająca „Znane bajki”. R. pyta dzieci, jakie znają baśnie, bajki, które z nich najbardziej im się podobają i dlaczego.
3.Proszę pokolorować ilustrację- ILUSTRACJE
https://drive.google.com/file/d/1zxcgQczJSFzGWstL9YbEUby4ZWE1vNF8/view?usp=sharing
4.Zabawa naśladowcza „Krasnoludki”. Dzieci śpiewają: Hej ho, hej ho, do pracy by się szło…
Następnie naśladują określone czynności: zamiatają, niosą ciężki worek, wbijają gwoździe, myją okna, mieszają zupę…
5.Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 60. Rozpoznawanie postaci z bajek po ich cieniach i obrysowywanie, podanie tytułu bajki i opowiadanie treści. Uzupełnianie sudoku figurami.
6. Rytmy- zajęcia matematyczne
https://view.genial.ly/5f703b34f902780d10ca2456
Karty pracy https://drive.google.com/file/d/1i0YzuK1cHjb9y-7-czraPAW36swBgFg5/view?usp=sharing
– Można w domu samodzielnie układać rytmy- można wykorzystać sztućce, nakrętki, guziku itp.
DODATKOWO
Zabawy kształtujące edukację matematyczną
– Uciekający robaczek – to zabawa z wykorzystaniem laserowego wskaźnika lub lasera dla kota. Dzieci uwielbiają małe elektroniczne gadżety, a ten może mieć naprawdę wymiar edukacyjny. Laserowa kropka ucieka po sali, a dzieci określają gdzie jest “Za Kubą, między Kubą a Joasią, nad kuchnią, pod stołem”.
– Gra w kości – to proste i równocześnie przyjemne. Dzieci otrzymują kostki do gry i dobierają się w pary. Każda para wyrzuca równocześnie kostkę. Wygrywa ta osoba, która ma więcej oczek
– Architekci – dzieci otrzymują kartki i kredki. Jedno z nich zostaje kapitanem, który swoją słowną instrukcją tłumaczy innym co narysować na kartce wg wzoru który otrzyma, np. “Na środku narysujcie prostokąt. Po jego lewej stronie płot z trzech trójkątów. Nad prostokątem duży trójkąt jako dach”, itp.
Dla chętnych:
– bajka muzyczna „Calineczka” https://www.youtube.com/watch?v=CUPpUKEhLFY
Polecam stronę na Facebooku poświęconą edukacji 6-latków:Pedagog Ci podpowie
Opracowanie: K.Busz