GRUPA Żabki i Motylki – 19.06.2020
Temat: W czasie burzy grzmi i błyska
Cele zajęć:
- uważne słuchanie utworu
- poszerzanie wiedzy na temat zasad bezpiecznego zachowania w czasie burzy
Przebieg zajęć:
„Burza” – słuchanie wiersza W. Fabera.
„Potrąciło chmurkę
ogromne chmurzysko:
– zejdź mi z drogi mała,
nie podchodź tak blisko!
Wtedy mała chmurka
zapłakała deszczem:
– zostaw mnie w spokoju,
to jest moje miejsce.
Wielka chmura gromem
grozi małej chmurze:
-gdy przechodzę dołem,
zostań sobie w górze!
Mała chmurka na to
za inne się chowa:
kłótnia, błyskawice,
pogoda deszczowa!”
Rozmowa dotycząca wiersza:
- Dlaczego mała chmurka zapłakała?
- Czym groziła małej chmurce duża chmura?
- Co to jest grom?
- Co wyniknęło z ich kłótni?
- Czy ktoś z Was widział burzę?
- Co wtedy widzieliście na niebie?
- Co słyszeliście?
- Co działo się na dworze?
- Omówienie zasad bezpiecznego zachowania się w czasie burzy:
POZA DOMEM:
* trzeba szybko wejść do najbliższego budynku: domu, sklepu
* nie wolno chować się pod drzewami
* nie wolno dotykać metalowych przedmiotów, np. ogrodzeń, słupów
* w miejscu takim jak łąka ( gdzie nie ma wysokich budynków) trzeba ukucnąć
W DOMU:
- trzeba zamknąć drzwi, okna i bawić się z daleka od okien
- nie wolno rozmawiać przez telefon
- Obejrzyjcie krótką bajkę edukacyjną:
https://www.youtube.com/watch?v=bx1FKDwzUeM
- 4. Praca plastyczna – grupa Żabki i Motylki – karta pracy do druku. Pokoloruj lub pomaluj farbami obrazek.
https://drive.google.com/file/d/15YrQKeffjurseYJ57i1Orq7HeN4wEK6X/view?usp=sharing
Miłej zabawy:
Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz