Grupy: Misie , Biedronki, Słoneczka
Cele główne:
kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez kontakt z dziełami malarskimi;
doskonalenie umiejętności określania kierunków na kartce papieru;
rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach.
1.LATO: https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA
Krajobrazy lata https://www.youtube.com/watch?v=I4Q8K4Ob0-0
2.„Letnie krajobrazy” – R. krótko rozmawia z dziećmi na temat zdjęć – podaje nazwę środowiska przyrodniczego i krajobrazu (np. morski, górski, las, łąka, jezioro, rzeka). Następnie proponuje dzieciom namalowanie farbami akwarelowymi letniego pejzażu. Dzieci zamykają oczy i przy nagraniu Lato A. Vivaldiego wyobrażają sobie krajobraz, jaki chciałyby namalować.R. zachęca dzieci do tworzenia nowych barw przez mieszanie kolorów, tak jak robią to malarze.
Pan Vivaldi – 4 Pory Roku – Lato – muzyka poważna dla Dzieci https://www.youtube.com/watch?v=GScKhYzzGGY
3.Praca z KP4.42a – odszukanie wśród liter ukrytych wyrazów i dopasowanie ich do obrazka.
Praca z KP4.42b – nazywanie przedmiotów, pisanie pierwszej i ostatniej litery nazwy obrazka.
Przygotowały:
K. Busz, A. Matczyńska, M. Chosińska