Konspekt zajęć on-line Paulina Nowak

Grupa: Sówki

Data: 19.10.2020

Temat: I jak indyk

Cele główne:
– wie, jak wygląda litera I

– doskonali słuch fonematyczny

 

1.Wysłuchanie wierszyka. I występuje w wielu słowach i w różnych miejscach w tych słów. Najłatwiej i usłyszeć na początku słowa. Posłuchajcie wiersza i spróbujcie zapamiętać jak najwięcej słów z i na początku.

Impreza w przedszkolu

Dziś impreza, mówię ci! Kostiumowy bal na „i”.

Irek zmienił się w indyka, co przed igłą ciągle zmyka.

Igłą? Jak to? Ach, to Iga! Iga bardzo szybko śmiga.

Wyprzedziła Indianina: strój indiański, sroga mina…

A za Indianina dziś przebrał się nieśmiały Krzyś.

A Iwonka za Indiankę. Tworzą razem ładną parkę.

No a indyk? Pióra gubi!

Igła zbiera je i mówi: – Ja Indianom uszyć muszę dwa wspaniałe pióropusze.

Odpowiedz na pytania dotyczące treści utworu

Co odbyło się w przedszkolu? Jak miały na imię przedszkolaki uczestniczący w balu? Za kogo się przebrali? Dlaczego Iga zbierała pióra? Dlaczego musi uszyć akurat dwa pióropusze?

 

2.Zabawa „Coś na i”. Dzieci raz jeszcze wymieniają imiona występujące w wierszyku, ale tylko te, które zaczynają się na I (Irek, Iga, Iwonka). Czy znasz inne imiona, które zaczynają się na I . Propoście dzieci, aby poszukały więcej takich imion (np.: Ignacy, Ilona, Iza). Następnie dzieci wymieniają pozostałe słowa z tekstu na i: impreza, indyk, igła, Indianin, Indianka.

 

3.Wyklej literę I dowolnym materiałem plastycznym (kolorowy papier, bibuła, krepa, plasteliną) Na koniec wodzą palcem po szablonie z góry w dół i rysują literę w powietrzu. Można wydrukować lub napisać na kartce papieru.

Karta pracy (4,5 latki) litera I

litera I20201019

Karta pracy (4,5 latki) szlaczki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Karta pracy (3 latki – pokoloruj lub pomaluj farbami indyka)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy – indyk patrzy!”. Rodzic jest indykiem. Dziecko chodzi rytmicznie po pokoju, natomiast indyk stoi tyłem do grupy. Gdy wypowiada: Raz, dwa, trzy – indyk patrzy! I odwraca się, dziecko zatrzymuje się w bezruchu. Jeżeli dziecko się poruszy, to zamienia się rolami z rodzicem.

 

 

5.Wysłuchanie utworu Doroty Gellner Ropuszki.

Ropuszki

Przybiegły do jeża pyzate ropuszki. – Masz igły, więc uszyj ropuszkom fartuszki!

Fartuszki na brzuszki! Leciutkie jak puszek! Na każdym fartuszku wyhaftuj kwiatuszek!

Jeż spojrzał i pisnął: – Paskudne leniuszki! Pożyczę wam igły i szyjcie fartuszki!

Już siedzą ropuszki na szarych poduszkach, trzymają igiełki w ropuszych paluszkach.

Na każdym fartuszku haftują kwiatuszek, a jeż śpi zwinięty w kolczasty kłębuszek.

 

Rozmowa na temat treści wiersza kierowana pytaniami: Od kogo ropuszki pożyczyły igły? Co haftują na fartuszkach? Co się stało z jeżem?

6.Dla chętnych praca plastyczna „Fartuszki dla ropuszki”. Dzieci na kartkach papieru projektują fartuszek z kwiatkami, wykorzystując skrawki materiałów.

 

Skip to content