Konspekt zajęć on-line       19.10.2020     

Grupa: „0”   Pszczółki

 

Temat kompleksowy: POBAW SIĘ ZE MNĄ

Temat dnia: Pola i ptak

 

Cele szczegółowe:

-dziecko zna i rozpoznaje literą p, P,

-potrafi ją napisać po śladzie i samodzielnie,

-wskazuje rysunki na głoskę p,

-wykonuje w miarę swoich możliwości i z dostępnych sobie materiałów pacynkę,

-wie, jak się bawić pacynką,

 

 

Przebieg zajęć:

1.Zabawa na rozgrzewkę: 

Możecie zagrać w grę „Posegreguj” jeśli masz dostęp do komputera lub telefonu.

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/sortowanie

Jeśli nie , oto forma zabawy w domu z rodzicem lub rodzeństwem:

Ułóż na podłodze 4 zabawki wybrane przez siebie, jedna obok drugiej w małych odstępach. Następnie zamknij oczy, a rodzic lub ktoś kto jest z tobą w domu, niech zabierze jedną i schowa za siebie. Spróbuj odgadnąć, co zniknęło. Drugi wariant to osoba dorosła może zamienić miejscami dwie zabawki, a twoje zadanie to pokazać, które zmieniły swoje miejsce siedzenia. Możecie się tak bawić w nieskończoność dodając np. więcej zabawek. Ciekawe do ilu potrafisz zapamiętać.

 

2.Wprowadzenie litery P,p.

A- Posłuchaj wierszyka:

„P ochotę miało wielką,

żeby w kuchni być chochelką.

I ma pomysł jeden jeszcze,

by latarnią zostać w mieście.”

Spróbuj na ilustracji znaleźć rysunki, w których nazwach słyszysz głoskę „p” na początku (w nagłosie).

ilustracja do wiersza

Ile znalazłeś?

Sprawdź: parasol, papuga, papryka, pomidor, pajac, piłka, palma, pirat, pióra, plaża, Pola, paski.

A może Ty jeszcze coś znalazłeś? Spróbuj podzielić te wyrazy na sylaby. Ile sylab ma każdy?

 

B-popatrz na literę P, p.

Popraw ją palcem wskazującym po linii tak jak pokazują strzałki. Pamiętasz, jak robimy to w przedszkolu? Pisz palcem i nazywaj literę.

Teraz napisz ją w powietrzu, na podłodze, na plecach mamy lub taty, a może wysyp kaszę mannę na talerz i spróbuj ją napisać na kaszy. Super zabawa. Możesz przypomnieć sobie pozostałe litery, które poznaliśmy. (kliknij w link)

litera p, pisana mała i wielka

 

C-stwórzmy podpisy do naszych wyrazów podstawowych (kliknij w link)

Pola ptak

Czy liczba okienek pod wyrazem zgadza się z liczbą liter w wyrazie?

Czy umiałbyś/umiałabyś pokolorować okienka ? na czerwono samogłoski, na niebiesko spółgłoski?

Gdzie słychać głoskę „p” w tych wyrazach? Na początku? A może w środku? A może jednak na końcu?

D-Kochani, chętne dzieci zapraszam do wykonania ćwiczeń z literką P w książeczkach które macie w domu, do zabaw z literkami. A jak ktoś chce dorzucam szlaczki i literki do poprawienia po linii.

kata pracy p,P

3.Praca plastyczna:

Zagadka dla was dzieci:

Jak nazywają się takie zabawki , co ze skarpetki powstają?

Bawimy się nimi w teatrzyk i dużo radości nam dają.

(pacynki)      /Anna Słomińka/

 

W związku z poznaną literką P- jak pacynka oraz tematem tygodniowym POBAW SIĘ ZE MNĄ, zapraszam Was do samodzielnego wykonania pacynek np. ze skarpetki.

Wykorzystajcie w domu to co macie: koraliki, włóczkę, klej, taśmę klejącą, kolorowy papier, ścinki gazet i spróbujcie sami wykonać śmieszną pacynkę do zabawy. Nie musicie jej skończyć dzisiaj, to praca na cały tydzień, ale tak abyście się też zdążyli się nią pobawić. Pochwalcie się, jak Wam wyszły i poproście rodziców o zdjęcie i umieszczenie go na naszej grupie PSZCZÓŁKI.

pacynki -pomysły

Życzę miłej zabawy.

Na koniec udostępniam Wam piosenkę „Dynia”, której się uczyliśmy w zeszłym tygodniu.

Paulina Fabiszak

Skip to content