Grupa: Słoneczka

Data: 19.11.2020

Temat: Znamy bajki

 

Cele:

– utrwalenie znajomości bajek

– rozwijanie sprawności manualnej

– doskonalenie umiejętności wykonania pracy według wzoru

– rozwijanie wyobraźni.

 

Przebieg zajęć:

1.Baśniowe zagadki:

 

Jaka to dziewczynka                                                  Jest taki kotek w krainie bajek

Ma roboty wiele,                                                          co chodzi w butach i kurzy faję.                    

A na pięknym balu                                                     Kapelusz z piórem nosi na głowie.

Gubi pantofelek?                                                      Niejedną bajkę dzieciom opowie.

 ( KOPCIUSZEK)                                                       ( KOT W BUTACH )

 

Chłopczyk i dziewczynka zabłądzili nocą.                     Las, pagórek, rzeczka.

Patrzą okienka wśród lasu migocą.                           Przez las idzie ścieżką

-Domek z piernika!                                                    Wesoła dziewczynka.

– Wejdźmy do środka!                                                Wilk skrył się za górką

Ach, czy nic złego dzieci nie spotka?                           I oczami błyska.

      ( JAŚ I MAŁGOSIA)                                          Ach, strzeż się dziewczynko

                                                                                  Groźnego wilczyska.

                                                                            ( CZERWONY KAPTUREK )

 

2.Ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej – Kopciuszek:

  W jednym pudełku znajdują się klocki w dwóch kolorach. Zadaniem dzieci jest posegregować klocki, aby w każdym pudełku były klocki w jednym kolorze. Zamiast klocków może być groch i fasola lub inne 2 przedmioty.

3. Opowieść ruchowa (dzieci i rodzice)

Dzieci przedstawiają za pomocą ruchu opowieść nauczycielki:
– Czerwony Kapturek idzie przez las do babci, zrywa kwiaty, goni motylki, podskakuje.
– Jaś i Małgosia błądzą po lesie, aż w końcu zasypiają pod drzewem.
– Marsz krasnoludków do domu po ciężkiej pracy, a tam Śnieżka sprząta domek krasnoludków: zamiata, zmywa naczynia…

 

4,„Bajkowy quiz”- zabawa rozwijająca pamięć.
Rodzic czyta pytanie i obie odpowiedzi -dzieci wybierają, która jest poprawna 

Jak wyjaśnić imię Królewna Śnieżka?
1. Lubiła bawić się na śniegu.
2. Miała skórę jasną jak śnieg.

Co sprzedawała Dziewczynka z Zapałkami?
1. Zapałki.
2. Drewienka.

Która z bajek, uczy nas, że nie można ufać nieznajomym?
1. Czerwony Kapturek.
2. Kopciuszek.

Z czego wykonany był najbezpieczniejszy domek w bajce „Trzy świnki”?
1. Ze słomy.
2. Z cegieł.

Jaka cecha charakteru jednej ze świnek, uratowała życie pozostałym świnkom w bajce „Trzy świnki”?
1. Pracowitość.
2. Lenistwo.

Która z bajek uczy nas, by zawsze słuchać rodziców?
1. Kopciuszek.
2. Czerwony Kapturek.

Co zgubił Kopciuszek, uciekając z balu?
1. Koronę.
2. Pantofelek.

Co musiała oddać Czarownicy Urszuli księżniczka Arielka, aby stać się Syreną?
1. Głos.
2. Klejnoty.

Ilu krasnoludków spotkała Królewna Śnieżka?
1. Trzech.
2. Siedmiu.

5.Filmowa animacja- zajęcia plastyczno-techniczne

Omówienie sposobu wykonania kina z filmową animacją – KA, k. 10:

– wycinanie pasków z filmowymi kadrami

– złożenie kina według wzoru,

– przełożenie przez nacięcia paska z filmem „Taniec połamaniec”

– przesuwanie go w ta­ki sposób, aby uzyskać wrażenie ruchu

– dorysowywanie ogona latawca na pasku z filmem „Puszczanie latawca”,

–  przełożenie paska przez nacięcia w kinie

– rysowanie na białych kadrach filmów według własnych pomysłów.

 

Dla chętnych:

LEŚNE OPOWIEŚCI  Bajkowisko.pl – słuchowisko dla dzieci (audiobook)

https://www.youtube.com/watch?v=cs706BU_7wU

 

Opracowanie: K.Busz

 

Skip to content