Grupy: Misie , Biedronki, Słoneczka

Cele główne:
kształtowanie odporności emocjonalnej
identyfikowanie i podawanie nazw stanów emocjonalnych
rozwijanie umiejętności odczytywania symboli

1. Lisi ogon – propozycja zabawy ruchowej na podstawie wiersza z opowiadania M. Bennewicza Lisi ogon . Zachęcanie dzieci do powtarzania rymowanki oraz ilustrowanie jej treści ruchem (kilka powtórzeń).

Bo strach to tylko przebranie,               (gest rozkładania rąk, dłonie otwarte, wyprostowane)

I groźne zakłada maski                            (dotykanie twarzy, przesuwanie dłoni od czoła do brody)

lecz zadaj sobie pytanie,                    (gest rozkładania rąk, dłonie otwarte, wyprostowane)

na jakie czeka oklaski?                        (składanie dłoni jak do oklasków)

Stres karmi się naszym strachem   (podnoszenie dłoni do ust, pokazywanie gestu jedzenia)
Jak gołąb na dachu bułką.                 (podnoszenie dłoni do ust, pokazywanie gestu jedzenia)

Wystarczy jednym zamachem          (gest zrzucania czegoś z półki, szeroki zamach jedną, następnie

Przegonić go jak kurz z półki.          drugą ręką na zmianę)

2.Praca z KP4.22b – kolorowanie ilustracji według kodu, określanie przyczyn zdenerwowania. z KP4.23a – kreślenie drogi w labiryncie, pisanie wyrazów po śladzie.

3.„Nie rozśmieszaj mnie” – zabawa w parach. Proszę usiąść naprzeciwko siebie. Jedna osoba usiłuje być poważna i za wszelką cenę stara się nie uśmiechać. Drugie ma za zadanie rozśmieszyć partnera. Kiedy mu się to uda, następuje zamiana ról. Po zakończeniu ćwiczeń w parach próba odpowiedzi na pytania: Co czułeś/czułaś w trakcie tego ćwiczenia? Czy łatwo było zachować powagę? Co ci w tym pomagało, a co utrudniało to zadanie?

4.Emotki- praca plastyczna- zachęcamy do wykonania 2 emotek (buziek) – jedna smutna, druga wesoła. Dowolnym sposobem. Można namalować kredkami, farbami, wyciąć z papieru itp.
Emotki można wykorzystać do zabawy: Co czujesz?

R. czyta dzieciom poniższe sytuacje i prosi, by w odpowiedzi na nie prezentowały którąś emotkę:
– Dostałem ulubiona zabawkę.
– Robię coś, czego nie lubię.
– Tata naprawił mi rower.
– Koledzy mnie przezywają.
– Koleżanki nie chcą się ze mną bawić.
– Kolega mnie bije.
– Zostałem zaproszony na przyjęcie urodzinowe do kolegi.
– Zginął mój pies.

Do wykonania emotek można wykorzystać tą kartę pracy emotki

5. Poznajcie piosenkę o emocjach:

 

Przygotowały:
K. Busz, A. Matczyńska, M. Chosińska

Skip to content