Konspekt zajęć on-line  Paulina Nowak

Grupa: Sówki

Data: 20.10.2020

Temat: Jesienny wir

Cele:
– reaguje ruchem na muzykę

– zna nowe techniki plastyczne

– jest spostrzegawcze

– obserwuje, słucha oraz wyjaśnia podczas eksperymentu

 

 

1.Jesienna zabawa z liśćmi. Przygotujcie sobie liście, mogą być przyniesione ze spaceru, sztuczne, wycięte z papieru, kawałki kartek, apaszki, chusteczki. Spróbujcie bawić się tak jak to przedstawione jest na filmie

 

2.Wykonanie zadania w karcie pracy

Karta pracy 4, 5 latek

klocki20201020

Karta pracy 3 latek policz klocki, pokoloruj na dany kolor

 

 

 

 

 

 

 

3. Jesienny wir – eksperyment

Do przeprowadzenia eksperymentu potrzebujemy: mleko, barwniki, płyn do mycia naczyń, patyczki do czyszczenia, zakraplacz lub łyżeczki, duży talerz.

Na duży talerz wlewamy mleko, a następnie dodajemy stopniowo rozpuszczone barwniki spożywcze lub wodę zabarwioną bibułą Samo wkrapianie barwników na powierzchnię białego mleka jest dla dzieci duża atrakcją.

Gdy na mleku zbierze się już tęczowa tafla kolorów, namaczamy patyczki w płynie do mycia naczyń i delikatnie dotykamy powierzchni mleka. Jeśli eksperyment się uda barwniki pod wpływem płynu i zmiany napięcia powierzchniowego zaczną samoistnie wirować i mieszać się tworzą wspaniałe, barwne widowisko. Przydatne linki do eksperymentu poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=aM67lG1OaLM

https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g

Wnioski z obserwacji:

Wyjaśniamy, że w mleku znajduje się tłuszcz, który odpowiada za obserwowany „wir kolorów”. Po włożeniu patyczka nasączonego płynem do zmywania naczyń następuje osłabienie oddziaływań pomiędzy cząsteczkami tłuszczu, do których przyłączają się cząsteczki płynu.

4. Zabawa muzyczno-ruchowa do utworu kolorowe listki

 

https://www.youtube.com/watch?v=–P8F6fK2bg

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały, (stoją w lekkim rozkroku z uniesionymi rękoma)
Kolorowe listki na wietrze szumiały. (naśladują gałązki drzew poruszanych przez wiatr)

Ref.: Szu, szu, szu, szumiały wesoło (naśladują gałązki drzew poruszanych przez wiatr)
Szu, szu, szu wirowały w koło (obracają się wokół własnej osi)

II
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły (naśladują gałązki drzew poruszanych przez wiatr)
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

Ref.: Hop, hop, hop, tak sobie skakały (podskakują w miejscu)
Hop, hop, hop, wkoło wirowały. (obracają się wokół własnej osi)

III
Kolorowe listki spadły już na trawę, (kładą się na podłodze)
Kolorowe listki skończyły zabawę.

Ref.: Cicho, sza, listki zasypiają, (naśladują zasypianie liści)
Cicho, sza, oczka zamykają.

 

5.Malowanie mokre w mokrym

Kartkę papieru moczymy za pomocą waty lub wacika nasączonego wodą. Do farb używamy dużej ilości wody (najlepiej zrobić tak jak na filmie). I malujemy dowolny obrazek np. jesienne drzewa, dom, tęcza

Skip to content