22.10.2020  Grupa PSZCZÓŁKI   „0”

Temat: Zabawy z gazetami.

 

Cele szczegółowe:

-potrafi nazwać i ułożyć figury geometryczne,

-wie, jak bawić się gazetami,

-potrafi przeliczyć i porównać liczebność zbiorów,

-współdziała z rodzicem lub rodzeństwem,

-potrafi rozróżniać kierunek prawy i lewy, przód i tył.

 

Dzisiaj kolejny temat z tematu kompleksowego POBAW SIĘ ZE MNĄ.

Można się super bawić wykorzystując jedynie gazetę. Zapraszam.

 

1.Zabawa na rozgrzewkę: Sztorm na morzu.

Dziecko stoi na środku pokoju, zwrócone twarzą do rodzica. Rodzic podaje hasła, na które Wasze dziecko odpowiada reakcją:

-Lewa burta!- biegną w lewą stronę pokoju.

-Prawa burta!- biegną w prawą stronę pokoju.

-Rufa!- biegną na koniec pokoju (omówicie wcześniej, gdzie będzie ten koniec pokoju).

-Dziób!- biegną w przód, do przodu.

-Pokład!- stoją nieruchomo w miejscu.

Zmieniajcie hasła, zamieniajcie się miejscami. Może ktoś jeszcze dołączy do zabawy i wtedy po każdej komendzie odpada osoba, która najpóźniej zareagowała na hasło lub się pomyliła. Zabawa powinna być prowadzona w coraz szybszym tempie.

 

2.Zabawy z gazetami:

-niech dziecko weźmie gazetę, manipulując nią, niech próbuje wydobyć jakiś dźwięk poprzez np. darcie, składanie, zwijanie, zgniatanie, potrząsanie;

-połóżcie gazety na podłodze w różnym miejscu, to będą kałuże. Teraz bieg, marsz, podskoki przez kałuże, omijanie, może slalom;

-nadal gazety na podłodze, dziecko biega, a jak mama lub tata klaśnie, trzeba szybko stanąć na gazecie. Można gazetę składać na pół, aby w końcu była tak mała, żeby dziecko stanęło na niej na jednej nodze;

-może trochę potańczymy, jeśli masz z kim potańczyć, to zaproś do tego dziwnego tańca mamę, tatę a może rodzeństwo; trzymajcie gazetę czołami i dalej w tany; a teraz spróbujcie kolanami trzymać gazetę, teraz plecami, a na koniec brzuchami; udało się potańczyć?

-zgniatanie gazet w kule (oburącz, prawą ręką bez pomocy lewej i innych części ciała, a teraz lewą ręką); teraz pobaw się tymi kulami: kopanie, podrzucanie, chwytanie, celowanie do kosza, toczenie, przeskakiwanie, dmuchanie…

-spróbujcie teraz z gazetowych kul ułożyć figury geometryczne: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt;

-poukładajcie zbiory, „Zabawa o ile mniej, o ile więcej?” – do dwóch np. misek wrzućcie kule, przeliczcie ile jest w jednej, ile w drugiej, porównując liczebność zbiorów. Używajcie określeń: mniej o.., więcej o.., tyle samo;

 

3.Zapamiętywanka.

Teraz zabawa na powtórzenie wczorajszej głoski i litery „p”.

Usiądźcie z rodzicami w kole. Powiedz jedno słowo zaczynające się głoska p, następna osoba powtarza to słowo i wypowiada inne, też na tę głoskę. Kolejna osoba powtarza podane słowa i dopowiada jeszcze jedno , np. dziecko mówi półka, mama mówi: półka, pestka, a tata mówi: półka, pestka i pudełko, itd.

Ciekawe do ilu słów zapamiętacie. Miłej, rodzinnej zabawy.

 

 

Paulina Fabiszak

Skip to content