Grupa „Biedronki” – 20.11.2020r.

Temat: Historia kaczki

Cele zajęć:

  • jest sprawne fizycznie, uczestniczy w zabawach ruchowych
  • słucha uważnie czytanego tekstu
  • formułuje dłuższe wypowiedzi
  • wykonuje kukiełki z drewnianych łyżek
  • odgrywa scenki

 

  1. Utrwalenie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=JitEZdvs0aQ&feature=emb_title

  1. Wykonanie ćwiczenia w KP 2 ćw. 2. str. 21

Dzieci skaczą palcem po polach chodniczka. Naśladują zaprezentowane na nim odgłosy. Następnie rysują po śladzie brzegi chodniczka i ponownie wykonują ćwiczenia artykulacyjne (naśladowanie odgłosów).

jpg2pdf

  1. Wysłuchanie opowiadania Agnieszki Frączek „Kwa, kwa, kwa!”

Kaczka Kwaczka to st raszliwa gaduła. Kwa, kwa, kwa! – niesie się po wsi od rana do wieczora. Kwa, kwa, kwa! – słychać od świtu do zmierzchu.

– I jak tu się zdrzemnąć w takich warunkach? – skarżył się Mruczek, który jak na kota przystało, najbardziej na świecie lubił ciepłe mleko i smaczny sen.

– I – jaaa! – poparł go konik Ignacy.

– Trzeba coś z tym zrobić – zaproponował osiołek Gucio.

Tylko co..? Kwaczki nic nie jest w stanie uciszy! Dzióbek jej się po prostu nie zamyka: kwacze bez przerwy! A to o straszliwej bestii drzemiącej w starej studni, a to o śwince Malwince, która lepi kwiatek z błota. O kaczeńcach, które właśnie zakwitły na wierzbie, o jamniku, który nosi pulowerek zapinany na sto czterdzieści guzików, o… o…

Oj, dużo by się tego jeszcze znalazło…

– Kwaczko, psyt! Kaczko, cyt! – słychać ze wszystkich stron.

Jednak prośby nic tu nie pomagają. Kwaczka kwakać nie przestaje ani na jedną króciutką chwilę.

– I – jaaa! Mam pomysł! – zarżał nagle konik Ignacy. Poszeptał chwilkę z przyjaciółmi oznajmił: – Zaczynamy!

I zaczęli… Co tam się działo!

– Chrum Kwaczusiu, coś ci powiem! – świnki głos z chlewika dobiegł.

– Wpadnij do mnie na dwa słówka, muuu! – muczała pani krówka.

– Gę, gę, gę, gę! Cześć sąsiadko! Gę! – gdakało gąsek stadko.

– Kwaczko, proszę cię, posłuchaj! Bzzzy! – bzyczała tłusta mucha.

Trajkotała też stonoga: – Ale heca, kaczko droga!

Pies jazgotał, szczurek paplał, opowieści snuła czapla…

– Kwa! – zakwakała wreszcie kaczka i zatkała uszy skrzydłami. – Już dosyć… – poprosiła. – Tak mnie zmęczyło to wasze ciągłe gadanie -wystękała, że chyba pójdę spać…

I poszła.

Omówienie treści opowiadania:

  • Jakie zwierzątka występowały w opowiadaniu?
  • Jakie miały imiona?
  • Co denerwowało wszystkie zwierzęta?
  • Jak zwierzęta poradziły sobie z problemem gadatliwej koleżanki?
  1. Zabawy dykcyjne „Rozgrzewamy buzie”. Przypomnijcie sobie, jakie zwierzęta występowały w opowiadaniu? Naśladujcie ich odgłosy: I – jaaa! Chrum! Gę, gę! Bzzy!
  2. Praca plastyczno – techniczna „Zwierzątka”. Wykonanie, według własnego pomysłu zwierzątek z łyżek drewnianych (może być także łyżka plastikowa). Wykonujemy zwierzątko z opowiadania „Kwa, kwa, kwa!”

Dla chętnych: można wykonać kilka kukiełek (przydadzą się do zabawy w teatr).

  1. Zabawa w teatr „Historia kaczki” z wykorzystaniem wykonanych kukiełek.
  2. Zabawy ruchowe z Pipi:

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

 

Miłej zabawy 😊

Przygotowała: A. Kokowska

Skip to content