Temat dnia: Jedzie pociąg
Cel:
-rozumienie wyrazów: lokomotywa, wagony , maszynista,
-tworzenie rytmicznego układu wg wzoru
-posługiwanie sie kolorami podstawowymi i pochodnymi
Przebieg zajęć:
- „Pociąg „praca z obrazkiem. Rodzic przedstawia obrazek pociągu- lokomotywy i wagonów.
- Rozmowa kierowana pytaniami rodzica
- co to jest?
- jak wygląda lokomotywa?
- co się dzieje w lokomotywie?
- kto prowadzi pociąg?
- ile jest wagonów- przeliczanie
3. Zabawa dydaktyczna „Kolorowy pociąg”
Budujemy pociąg z klocków(dowolne jakie są w domu) wg kolejności: czerwony- zielony-żółty… (Układamy klocki jeden za drugim). Zadaniem dziecka jest dokładanie klocków wg wzoru podanego przez rodzica. Określanie kolorów i przeliczanie klocków-wagoników. Odczytywanie z dziećmi rytmicznego układu klocków.
4.Odsłuchanie piosenki o pociągach
5. Zabawa paluszkowa „Biedronka i robaczki”
Zadanie na dziś: Motylki i Żabki- Pokoloruj
Opracowała: Ż.Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz