21.10.2020    Pszczółki  „0”

 

Temat: Układamy historyjki.

 

Cele szczegółowe:

-potrafi wskazać obrazki na głoskę p,

-układa sobie samo tor przeszkód i prawidłowo go pokonuje,

-opowiada historyjkę obrazkową,

-potrafi ułożyć historyjkę obrazkową w dobrej kolejności,

-próbuje samo wymyśleć zakończenie historyjki,

-trenuje wyobraźnię,

-potrafi narysować zakończenie historyjki przez siebie wymyślone,

 

 

Przebieg zajęć:

 

1.Zabawa ruchowa „Tor przeszkód”.

Rodzice albo Wy sami ułóżcie sobie tor przeszkód, który musicie pokonać. Np. przejście po brzegu dywanu, turlanie na kanapie lub dywanie, przejście po kamieniach (np. mogą to być poduszki ułożone na podłodze), rzuć piłeczką, klockiem do celu-miski, wiaderka, pojemnika do zabawek, przejście czołganiem pod stołem, krzesełkiem. Rodzice czuwają oczywiście nad bezpieczeństwem.

Mam nadzieję, że się rozgrzaliście do dalszej pracy.

 

2.Wśród obrazków wskaż te, które zaczynają się głoską „P”.

zadanie z głoską p

 

3.HISTORYJKI OBRAZKOWE.

A teraz kochani, chciałabym abyśmy trochę poćwiczyli opowiadanie historyjek. Poniżej znajdziecie kilka zadań właśnie z historyjkami. Zapraszam do zabawy.

A- Spróbuj opowiedzieć rodzicom, a może młodszemu rodzeństwu historyjkę, którą widzisz poniżej.

Używaj długich zdań, zwróć uwagę na szczegóły, może nadaj imiona bohaterom. Pamiętaj, gdzie się dzieje ta cała przygoda.

historyjka nr 1

 

B-Poniżej znajduje się historyjka, ale jest niepoukładana w kolejności. Najpierw ją ułóż, a następnie opowiedz.

historyjka nr 2

 

C-kolejna historyjka to nieskończona przygoda. Twoim zadaniem jest spróbować wymyślić, co mogło być dalej.

historyjka nr 3

 

Ciekawa jestem, jak Wam poszło?

 

4.Zadanie dla chętnych.

 Możecie to zakończenie ostatniej historyjki narysować. Chętnie zobaczę te zakończenia, w formie obrazków.

 

Paulina Fabiszak

Skip to content