Temat dnia: Pojazdy
Cel zajęć:
-usprawnienie warg i języka-próby prawidłowej realizacji dźwięków szeregu szumiącego,
-rozwijanie zmysłu dotyku,
-posługiwanie się pojęciem: ciepłe, zimne, drewniane, metalowe, plastikowe
Przebieg zajęc:
1.”Pojazdy”zajęcia z profilaktyki logopedycznej.Zachęcenie dzieci do powtarzania wyrażeń onomatopeicznych.
Na ulicy i na wodzie
moc pojazdów spotkać możesz:
jada auta z klaksonami-pip,pip,pip dzieci powtarzają wyrażenia
i rowery z dzwoneczkami-dzyń,dzyń, dzyń,
do chorego ulicami
mknie karetka z sygnałami-eo,eo,eo
po torach pociąg sie toczy-czu, czu, czu
A ww wodzie- cóż to się moczy?
to statek płynie po fli- szu, szu,szu,
Żagle łopoczą w oddali.
2.Rozmowa z dziećmi na temat zawodu :mechanik samochodowy
Próba odpowiedzi na pytania zadawane przez rodzica:
- kto to jest mechanik samochodowy?
- jak wygląda mechanik samochodowy?
- czym się zajmuje mechanik samochodowy?
- jak nazywa sie miejsce jego pracy?
3. Zabawa naśladowcza „Naprawiamy samochód”
Dzieci leżą na plecach. nogi mają ugięte w kolanach- naśladują czynność przykręcania śrubek, czyszczenie, smarowanie samochodu.
4.”Czarodziejski worek” zabawa dydaktyczna.
Rodzic pokazuje dziecku kilka samochodzików- z plastiku, drewniane, metalowe. Dzieci określają z czego są auta, z jakiego materiału wykonane i czy są lekkie, ciężkie, ciepłe, zimne.Zabawa polega na schowaniu aut do warka i dzieci chowają rączkę do warka i odgadują po dotyku jakie to auto.
5. Zadanie na dziś: Motylki i Żabki
Wykonaj auto z papieru np. z rolki po papierze toaletowym. Lub dowolne auto wg uznania. Wzór podaje poniżej.
Opracowała: Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz