Grupa: Sówki, Kotki, Pszczółki
Data: 24.06.2020
Temat: Nad morzem
Cele:
– doskonalenie ekspresji twórczej;
– doskonalenie umiejętności poruszania się po mapie;
- Szum morza” – wprowadzenie do tematu zajęć. Posłuchaj nagrania, a dowiesz się o czym będziemy dzisiaj rozmawiać.
Rodzic włącza nagranie z szumem morza. Dzieci zamykają oczy i przez chwilkę wsłuchują się w dźwięki. Po wyłączeniu nagrania, wypowiadają się na temat usłyszanego szumu. Oglądają obrazki przedstawiające plaże i morze.
2. Skarby z morza” – rozmowa na temat morskich skarbów (muszelkami, kamyczkami, bursztynem).
Dzieci odwołują się do własnych wspomnień z pobytu nad morzem.
Z jakim regionem Polski kojarzą wam się te przedmioty? Czy znacie jakieś polskie miejscowości leżące nad morzem?
Dzieci z pomocą odnajdują na mapie Gdańsk, Gdynię, Łebę i Ustkę.
3. Na morzu” – zabawy z chustą/apaszką.
Dzieci za pomocą chusty/apaszki pokazują łagodne morskie fale oraz sztorm.
4. Morze i plaża” – zabawa plastyczna.
Dzieci malują farbami na dużych arkuszach papieru morze i plażę. Następnie maczają stopy w brązowej farbie i odciskają je na plaży na rysunku.
5. Karty pracy
Dzieci 5 letnie:
Praca z KP4.38 – doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, pobudzanie kreatywności.
Dla wszystkich :
Opracowały:
P.Nowak, P.Fabiszak, I.Przybył