26.06.2020

Grupa: Pszczółki, Kotki, Sówki

 

Temat: Moje wakacje.

 

Cele operacyjne:

-stara się odczytać napis,

-wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,

-słucha uważnie wiersza,

-odpowiada na pytania,

-liczy wagony, używa liczebników porządkowych,

 

1.Próby czytania.

Spróbujcie pokazać dzieciom napis poniżej, może spróbują samodzielnie odczytać. Jeśli zrobią to od razu , to znaczy, że widziały już gdzieś ten wyraz i przeczytały go teraz w sposób globalny.

Zadajecie dzieciom pytania:

-Po co są wakacje?

-Co by było, gdyby nie było wakacji?

 

  1. „Wakacyjne podróże”- porozmawiajcie z dziećmi, gdzie się wybieracie w tym roku na wakacje, czym się tam dostaniecie, co będziecie tam robić, z kim jedziecie i dlaczego właśnie tam.

 

  1. „Kolorowy pociąg” – wiersz D.Gellner. Poproście dzieci, aby zapamiętały, kto jechał pociągiem.

 

„Kolorowy pociąg”

Dorota Gellner

Wycinam z papieru kolorowy pociąg.

Kolorowe koła po szynach turkoczą.

W niebieskim wagonie niebo rozgwieżdżone,

w żółtym – słońce z uśmiechem złocistym.

W czerwonym – kilka maków,

w białym- puszysty obłok,

w zielonym- wilgotne listki.

A w ostatnim – największym-

Bukiet spełnionych marzeń.

 

-Ile wagonów miał pociąg z wiersza?

Wytnijcie 6 prostokątów z kolorowego papieru ponumerowane od 1 do 6. Ponownie przeczytajcie wiersz. Kiedy czytacie o pierwszym wagonie , dziecko podnosi prostokąt z numerem 1 itd.

Następnie niech dziecko usiądzie przy stoliku i niech narysuje elementy w każdym wagonie przedstawione w wierszu. Przeczytajcie jeszcze raz utwór, dziecko niech ustawi wagoniki z rysunkami w odpowiedniej kolejności. Zapytajcie dziecko, co jest w pierwszym, co w trzecim itd. Dzieci w ten sposób utrwalą sobie liczebniki porządkowe.

 

4.Wakacyjna gimnastyka. (Bliżej przedszkola)

https://www.youtube.com/watch?v=yPHeSAx9QCc

 

5.Zabawy matematyczne: zabawy kostkami: liczenie oczek na kostce, dobieranie odpowiedniej liczby liczmanów (np. fasolek, kwiatków, kamyczków), dodawanie i odejmowanie oczek na kostce (liczmanów).

 

Opracowała:

P.Fabiszak, I.Przybył, P.Nowak

 

 

 

Skip to content