Grupy: Misie , Biedronki, Słoneczka
Data: 27.04.2020
Temat:Polskie symbole narodowe

Cele główne:
– rozpoznawanie, identyfikowanie i podawanie nazw określonych symboli narodowych (flaga, godło, hymn narodowy).
– utrwalenie znajomości słów i melodii hymnu narodowego
– poszerzanie wiedzy o Polsce

1. Polskie Symbole Narodowe – Polak Mały
https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

2.Ćwiczenia ruchowe
„Ruchomy dywan” – dzieci leżą z rękoma blisko ciała. Na hasło dzieci przetaczają się w jedną stronę. Kiedy doturlają się do ściany, próbują przetoczyć się w drugą stronę.
„Tydzień” – dzieci stoją , ich nogi są złączone. Zadaniem dzieci jest przeskakiwanie do przodu i do tyłu z jednoczesnym wymawianiem nazw dni tygodnia.
„Wahadło” – dzieci stoją w rozsypce, nogi w lekkim rozkroku, ręce na biodrach. Przenoszą ciężar ciała z jednej nogi na drugą, huśtając się jak wahadło.

2.Wprowadzenie dzieci do właściwego słuchania hymnu narodowego
Pytania: W jakich okolicznościach słyszycie hymn Polski? Dlaczego Mazurek Dąbrowskiego jest odgrywany, gdy Polacy zwyciężą w ważnym turnieju? W jaki sposób powinniśmy słuchać hymnu?

Powtórzenie z dziećmi wers po wersie fragment tekstu hymnu (przynajmniej dwie zwrotki). 

Mazurek Dąbrowskiego sł. Józef Wybicki, muz. autor nieznany

1.Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.

Ref.: Marsz, marsz, Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski,
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem
.
2. Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.
Ref.: Marsz, marsz…

3.Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.
Ref.: Marsz, marsz…

4. Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany
– Słuchaj jeno, pono nasi
Biją w tarabany.
Ref.: Marsz, marsz…

Wspólne zaśpiewanie hymnu, w odpowiedniej postawie

Mazurek Dąbrowskiego
https://www.bing.com/videos/search?q=hymn+polski+podk%c5%82ad+dla+dzieci&ru=%2fvideos%2fsearch%3fq%3dhymn%2520polski%2520podk%25C5%2582ad%2520dla%2520dzieci%26qs%3dn%26form%3dQBVR%26sp%3d-1%26pq%3dhymn%2520polski%2520podk%25C5%2582ad%2520dla%2520dzieci%26sc%3d1-30%26sk%3d%26cvid%3d9BAC0A0F462A4C0D9AC154F5C71F3D26&view=detail&mid=176C791E8AC88B37B1E4176C791E8AC88B37B1E4&rvsmid=CFE16B9BDBE35F0F4544CFE16B9BDBE35F0F4544&FORM=VDRVRV

3.Praca z KP4.11a – czytanie prostych wyrazów, pisanie wyrazów po śladzie, wycinanie napisów i przyklejanie pod właściwymi ilustracjami.
Praca z KP4.11b – wpisywanie liter do kratek według instrukcji, odczytywanie haseł, kolorowanie rzek na mapie.

4. Praca plastyczna
Godło Polski” – omówić jakie są charakterystyczne cechy?    GODŁO
Dzieci kolorują koronę i dziób orła na żółto, potem wycinają orła i przyklejają na czerwonej kartce z bloku, a następnie wycinają kształt godła, odrysowując szablon
„Układamy napis” – z zestawu Alfabet litery ułożyć wyraz POLSKA, GODŁO, FLAGA

UWAGA!!!!!
Zbliża się rocznica uchwalenia Konstytucji 3.maja. Wspólnie możemy zrobić coś dla uczczenia tego dnia. Zachęcamy do zrobienia dzieciom zdjęcia w barwach narodowych.
Ze zdjęć, które Państwo, prześlecie do wychowawców na grupowego messengera, stworzymy kolaże (każda grupa swój kolaż) i umieścimy je na stronie przedszkola.
Zdjęcia proszę wysyłać do 1 maja. Jeszcze raz zachęcamy do udziału.

Zachęcamy do obejrzenia:
Gniazdo białego orła – Baśnie Polskie
https://www.bing.com/videos/search?q=legenda+o+lechu+czechu+i+rusie+bajka&&view=detail&mid=40A984F0D9856F57682D40A984F0D9856F57682D&&FORM=VDRVRV

Przygotowały:
K. Busz, A. Matczyńska, M. Chosińska

Skip to content