Temat zajęć: Mój dom

 

Cel ogólny:

-rozumienie określeń niski-wysoki,

-uważne słuchanie wiesza,

-posługiwanie się nazwami pomieszczeń domowych,

-doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej,

-posługiwanie się nazwami figurami

-usprawnianie ruchomych narządów artykulacyjnych,

 

Przebieg zajęć

Powitanka

1.”Domy” – rozmowa z rodzicami na podstawie zamieszczonych obrazków.

Określenie jakie są domy, jak mieszkano dawniej i dziś. Pogadanka jakie pomieszczenia znajdują się w domu.

  1. Odsłuchanie wiersza „O domu i wędrówce” Cz. Janczarskiego

 

Wracają bociany z dalekiej podróży.

Tu gniazdo rodzinne, najlepiej im służy. 

Pies wraca do budy,choć biegał pół nocy,

i merda ogonem,i patrzy nam w oczy. 

A pszczoła, co lata wśród kwiatów po lesie,

do ula z daleka pachnący miód niesie. 

Jaś wraca z przedszkola do domu, do mamy.

Z teatru i kina do domu wracamy. 

Przyjemnie wędrować po drogach dalekich.

lecz w domu, wśród swoich —najmilej, najlepiej!  

 

Odpowiedzcie na pytania:

-Dokąd wracają bociany

-Co robił pies, gdy wrócił do budy?

-Dokąd leci pszczoła?

-Dokąd wraca Jaś ze przedszkola?

-A kto mieszka w waszym domu?

Co lubicie robić w domach z waszymi rodzicami?

 

  1. Zajęcia z profilaktyki logopedycznej P.Siewiera- Kozłowskiej „Nasz Dom”

– W naszym domu mamy ściany- dzieci poruszają językiem w górę i w dół po policzkach wewnątrz jamy ustnej

– mamy podłogi – ruszają językiem po dnie jamy ustnej za zębami

– i mamy sufit –ruszają językiem po podniebieniu twardym, wargi szeroko rozchylone

– W domu mamy też różne urządzenia: czajnik, w którym gotuje się woda (bul, bul, bul- powtarzają onomatopeję)

-a gdy woda się gotuje czajnik głośno szumi ( szu, szu, szu- powtarza onomatopeję).

– Mamy też pralkę, która pierze nasze ubrania (językiem krążą po zamkniętej jamie ustnej w jednym kierunku),

– a gdy pranie się kończy pralka mocno wiruje (drum, drum, drum- powtarzaja onomatopeję).

– W domu mamy także lodówkę, która chłodzi różne potrawy (brrrrrrrr- powtarzają onomatopeję)

– a gdy lodówka pracuje, to cicho sobie buczy (buuuuu)

-W pokoju na biurku stoi sobie lampka , a gdy na podwórku jest już ciemno, lampka jednym pstryczkiem oświetla cały pokój (dz. mówią- pstryk)

– Wtedy w domu robi się miło i przyjemnie.

 

  1. Odsłuchanie piosenki pt. „Mój dom”

https://chomikuj.pl/agusiamiz/Piosenki+dla+dzieci/Dla+Mamy+i+Taty/Moj+dom,3804775148.mp3(audio)

 

 

  1. Zadanie dla grupy „Żabek”. Przy pomocy rodzica wykonaj dom z figur geometrycznych. Wycięte figury przyklejamy na białą kartę A4 .

Przypomnienie z dziećmi wyglądu kwadratu, prostokąta, trójkąta .

Do wykonania pracy potrzebne jest ;

  • – 2 kwadraty o 2cmx 2cm- czerwone
  • – 1 prostokąt 10 cm x 6 cm- żółty
  • – 1 prostokąt 2 cm x 5 cm-zielony
  • – 1 trójkąt o podstawie 8 cm- brązowy

 

  1. Zadanie dla grupy „Motylki”. Wykonaj kartę pracy 5 oraz ( dla chętnych ) zadanie dla „Żabek”.

Miłej zabawy życzę

 

Opracowała: Ż. Bąkowska, R. Mróz, A. Kokowska

 

 

 

 

Skip to content