27.05.2020
Grupa: Pszczółki, Kotki, Sówki
Temat: Moi RODZICE.
Cele operacyjne:
-słucha wiersz i potrafi odpowiedzieć na pytania do tekstu,
-wypowiada się na temat swojej rodziny,
-potrafi ułożyć serce z kamyków lub innych tworzyw,
1.Posłuchajcie piosenki o mamie i tacie: „Sto lat dla mamy i taty”. Spróbujcie opisać, jaka jest mama i tata w tej piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=grjsVmBu9xM
- „Moi rodzice to superbohaterowie, ponieważ…”- technika niedokończonych zdań, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnej rodziny. Zapytajcie swoje pociechy:
-Czy rodzice zawsze zachowują się jak superbohaterowie?
-Czy popełniają błędy? Jakie?
-Czy rodzice mają prawo do błędów?
3.Mama ma zmartwienie- praca z wierszem D. Wawiłow. Przeczytajcie dzieciom wiersz.
Mama ma zmartwienie Danuta Wawiłow
Mama usiadła przy oknie.
Mama ma oczy mokre.
Mama milczy i patrzy w ziemię.
Pewnie ma jakieś zmartwienie…
Zrobiłam dla Niej teatrzyk,
A Ona wcale nie patrzy…
Przyniosłam w złotku orzecha,
A Ona się nie uśmiecha…
Usiądę sobie przy Mamie.
Obejmę Mamę rękami
I tak jej powiem na uszko:
„Mamusiu, moje Jabłuszko!
Mamusiu, moje Słoneczko!”.
Mama uśmiechnie się do mnie
I powie : „Moja córeczko!”.
Zadajcie dzieciom parę pytań:
-Kto wystąpił w wierszu?
-W jakim nastroju była mama dziewczynki?
-Co próbowała zrobić dziewczynka?
-Jak pomogła mamie?
Zapytajcie również dzieci: Czy rodzice bywają smutni? Dlaczego? W jaki sposób można im wtedy pomóc? Za co kochają rodziców?
4.Zabawa na powietrzu: zabierzcie dzieci na spacer, do ogrodu i pozwólcie nazbierać kamyczków. Zadaniem dzieci jest ułożyć z kamyczków serce dla rodziców. W środku może umieścić pierwsze litery imion wszystkich członków rodziny, także ułożone z kamyczków lub patyczków.
5.Rysunek rodziny: dla chętnych zadanie, aby narysować swoją rodzinę. Technika dowolna (kredki, mazaki, farby) . Taki obrazek RODZINY może zawisnąć wtedy w domu w widocznym miejscu i na pewno będzie cieszył wiele dni, miesięcy a może nawet lat.
Opracowały:
P.Fabiszak, I.Przybył, P.Nowak