Temat dnia: Moja miejscowość
Cele:
- nazywanie swojej miejscowości oraz ulicy zamieszkania
- rozpoznaje budynki charakterystyczne dla swojej miejscowości
- doskonalenie liczenia w zakresie 5
- buduje wypowiedzi zrozumiałe dla otoczenia,
- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i koordynacji wzrokowo- ruchowej
Przebieg zajęć:
- Moja miejscowość- praca z obrazkiem.
Oglądanie zdjęć, widokówek przedstawiających własną miejscowość. Wskazywanie przez dzieci i nazywanie miejsc, które znają.
Udzielenie odpowiedz:
– jak nazywa się miejscowość, w której mieszkacie?
– na jakiej ulicy mieszkacie?
– jakie znacie punkty obsługowo-handlowe (sklepy, apteka, ) występujące w Damasławku?
– jakie miejsce najbardziej lubicie zwiedzać?
– gdzie najczęściej lubicie chodzić z rodzicami?
- Zabawa ruchowa „Zwiedzamy”. Ustalamy z dziećmi 3 hasła: „Przedszkole, sklep, plac zabaw”.
Gdy dziecko usłyszy pukanie w bębenek spaceruje w różnych kierunkach. Na hasło przedszkole- mocno unosi nogi w górę ( jak bocian), gdy usłyszy hasło sklep– podskakuje, a gdy usłyszy hasło plac zabaw– biega w jednym kierunku. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- Budujemy naszą miejscowość- zabawy matematyczne
Dzisiaj proponujemy dzieciom zabawę w budowniczych „Budujemy naszą miejscowość” z dowolnych klocków, które posiadacie w domach.
Tu będzie przedszkole– układamy jeden klocek- duży
Tu będzie Dom Kultury i plac zabaw– układamy 2 klocki duże i płotek z kilku klocków małych
Tu będzie sklep Dino –układamy 4 klocki duże
A tu mój dom – układamy 3 klocki
Każde dziecko układa klocki i opowiada o swoim domu- jak wygląda i co znajduje się obok niego.
- Herb Damasławka. Porozmawiajcie z rodzicami o herbie Damasławka. Pokoloruj wg wzoru
- Wykonajcie zabawę ruchową „Chodzi mucha po suficie”.
Miłej zabawy!!!
Opracowała: Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz