Grupa: Pszczółki, Kotki, Sówki
Temat: Serce na dłoni
Data: 29.05.2020
Cele:
– wnioskuje o temacie na bazie zdjęć,
– rysuje skojarzenia ze słowem miłość,
– rysuje wzory grafomotoryczne,
– wycina drobne obiekty,
– podaje nazwy obiektów w kolorze czerwonym,
- „Co oznacza słowo miłość” – Zadaniem dzieci jest opowiedzieć o obrazkach i wywnioskować temat zajęć – miłość.
– z czym kojarzy Wam się słowo MIŁOŚĆ?
- Posłuchajcie co o miłości mówią Wasi rówieśnicy:
https://www.youtube.com/watch?v=BlNtU10SWX8
https://www.youtube.com/watch?v=hx06-UnSOQM - Praca z KP4.24b – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, odwzorowywanie, budowanie wypowiedzi.
- „Czerwony jak serce” – wymienienie kolorowych obiektów, zabawa ruchowo-językowa z piłką, poszerzanie słownika. Rodzic rzuca piłkę do każdego dziecka po kolei. Mówi przy tym: Czerwony jak…. Dzieci łapiące piłkę podają przykłady kolejnych czerwonych przedmiotów. Przykłady nie mogą się powtarzać.
- Praca plastyczna „Kwiatek dla przyjaciela”. Wykonanie papierowego kwiatka z
kółek. Do stworzenia papierowego kwiatka przygotuj płatki w kształcie okrągłych kół. Wytnij je z szablonu, odrysuj na kolorowych papierach i powycinaj kolorowe płatki. Każdy płatek zegnij na pół i przyklejaj jeden obok drugiego tak, aby stworzyć koło.
Wersja dla chętnych:
„Pastelowy kwiatek” – wykorzystaj płatki w kształcie serc. Powycinaj je z kolorowych papierów i zegnij w pół. Przyklej je jeden nad drugim tak, aby stworzyły koło. Środek zaklej małym kółkiem.
Przygotowały:
I. Przybył, P. Nowak, P. Fabiszak