Grupa: Pszczółki, Kotki, Sówki

Temat: Serce na dłoni

Data: 29.05.2020

Cele:

– wnioskuje o temacie na bazie zdjęć,

– rysuje skojarzenia ze słowem miłość,

– rysuje wzory grafomotoryczne,

– wycina drobne obiekty,

– podaje nazwy obiektów w kolorze czerwonym,

 

  1. „Co oznacza słowo miłość” – Zadaniem dzieci jest opowiedzieć o obrazkach i wywnioskować temat zajęć – miłość.
      

    – z czym kojarzy Wam się słowo MIŁOŚĆ?

  2. Posłuchajcie co o miłości mówią Wasi rówieśnicy:
    https://www.youtube.com/watch?v=BlNtU10SWX8
    https://www.youtube.com/watch?v=hx06-UnSOQM
  3. Praca z KP4.24b – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, odwzorowywanie, budowanie wypowiedzi.
  4. „Czerwony jak serce” – wymienienie kolorowych obiektów, zabawa ruchowo-językowa z piłką, poszerzanie słownika. Rodzic rzuca piłkę do każdego dziecka po kolei. Mówi przy tym: Czerwony jak…. Dzieci łapiące piłkę podają przykłady kolejnych czerwonych przedmiotów. Przykłady nie mogą się powtarzać.
  5. Praca plastyczna „Kwiatek dla przyjaciela”. Wykonanie papierowego kwiatka z
    kółek. Do stworzenia papierowego kwiatka przygotuj płatki w kształcie okrągłych kół. Wytnij je z szablonu, odrysuj na kolorowych papierach i powycinaj kolorowe płatki. Każdy płatek zegnij na pół i przyklejaj jeden obok drugiego tak, aby stworzyć koło.

Wersja dla chętnych:

„Pastelowy kwiatek” – wykorzystaj płatki w kształcie serc. Powycinaj je z kolorowych papierów i zegnij w pół. Przyklej je jeden nad drugim tak, aby stworzyły koło. Środek zaklej małym kółkiem.

 

Przygotowały:

I. Przybył, P. Nowak, P. Fabiszak

Skip to content