GRUPA: Żabki i Motylki
29.05.2020r.
Temat: Mój tata
Cele zajęć:
- uważne słuchanie utworu., rozumienie roli ojca w życiu dziecka
- budzenie uczucia przywiązania i szacunku dla ojca, wzbogacanie słownika: tata, tatuś, tatko, tatulek, tatuńcio
- odzwierciedlanie w formie plastycznej wyglądu swojego taty, wdrażanie do umiejętnego posługiwania się farbami i pędzlem
Zadania na dziś:
-
- „Z moim tatą” – słuchanie wiersza P. Siewiera-Kozłowskiej.
„Z moim tatą wszystko zrobię:
z tatą jadę samochodem
i do parku i na lody,
z tatą zrobię dziś zawody:
Kto z nas pierwszy przy fontannie?
Kto fikołka zrobi w wannie?
Kto przeskoczy przez kałużę?
Kto ma stopy bardzo duże?
W dniu twego święta, tato,
podziękuję ci za to:
za wyścigi, za zawody,
za spacery w parku, lody…
Jesteś ze mną, kiedy płaczę,
gdy się śmieję i gdy skaczę,
Wiec dziś mówię – dzięki tato!
Chodź na spacer! Co ty na to?”
Omówienie treści wiersza:
- Co dziecko robiło ze swoim tatą?
- Jakie zawody urządzało z tatą?
- Za co mu dziękowało?
- Co wy lubicie robić ze swoim tatą?
- Jak się do niego zwracacie?
- Wymyślanie wyrazów oznaczających tatę: tata, tatuś, tatko, tatulek, tatunio…
- Zabawa z elementem równowagi pt. „Po krętych dróżkach”. Rodzic wytycza taśmą malarską na podłodze kilka krętych dróżek. Dziecko biega swobodnie miedzy dróżkami. Na sygnał Idź po dróżce! – zatrzymuje się przy dróżce i przechodzi po nich małymi kroczkami.
- Praca plastyczna „Mój tata” (grupa Żabki i Motylki). Malowanie farbami plakatowymi swojego taty. Zwrócenie uwagi na rozplanowanie pracy na całej kartce i dokładne mycie pędzla przy zmianie koloru farby.
- Zabawy dowolne na powietrzu.
Miłego dnia ☺
Pozdrawiamy: Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz