Grupy: Misie , Biedronki, Słoneczka

Cele ogólne:
-wzmacnianie poczucia przynależności do rodziny;
identyfikowanie i nazywanie członków rodziny,
określanie głoski w nagłosie słów związanych z rodziną.

1.„Które przedmioty należą do mamy, a które do taty” – wyodrębnianie głosek w słowach. R pokazuje dziecku przedmiotami, które mogą należeć do taty i / lub do mamy. Prosi, by dzieci wskazały te przedmioty, które bardziej pasują do taty (lub do mamy). Uwaga, różne przedmioty mogą należeć do różnych osób! Gdy dane dziecko wskaże przedmiot, powinno podać jego nazwę, wyodrębnić głoskę w nagłosie i wygłosie słowa oraz ułożyć podpis do tego obrazka.

2. „Podskocz, jeśli usłyszysz głoskę…” – zabawa ruchowa. R. wyjaśnia dzieciom, że mają podskoczyć, kiedy usłyszą wyraz rozpoczynający się głoską np. m. Podaje różne słowa. Gdy słowo nie rozpoczyna się na m, dzieci stoją nieruchomo. Głoski można dowolnie zmieniać.

3. Piosenka „Moja wesoła rodzinka” sł. Stanisław Karaszewski, muz. Tomasz Strąk
https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
my jak palce jednej dłoni!
             Ref.: Mama, tata, siostra, brat
                       i ja – to mój mały świat!
                      Dużo słońca, czasem grad
                     – to wesoły jest mój świat!
Mama zawsze kocha czule
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo ma mama wielkie serce!
                Ref.: Mama, tata, siostra, brat…
Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!
            Ref.: Mama, tata, siostra, brat…
Gdy napsocę i nabroję,
siedzę w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!
          Ref.: Mama, tata, siostra, brat…
Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!
        Ref.: Mama, tata, siostra, brat…

4. Praca z KP4.27a – czytanie zdań, kolorowanie ramek prawidłowych podpisów ilustracji.
Praca z KP4.27b – rysowanie po śladzie, wyklejanie obrazka kawałeczkami kolorowego papieru. Praca z KZ75 – czytanie tekstu z poznanych liter

5. Kwiatki dla mamy i taty – zabawa ruchowa – słuchowa.
Dziecko rysuje kwiatek zgodnie z instrukcją wiersza.
„Kwiatek” – wiersz A. Maćkowiak.
Od kółeczka zaczynamy,                    Dziecko rysuje kółko.
wokół niego płatki damy.                  Rysuje wokół koła płatki.
A łodyga? Kreska długa.                    Rysuje kreskę w dół od środkowego koła.
Wierzę w Ciebie, to się uda!
Teraz listki raz, dwa, trzy.                 Rysuje listki w dowolnych miejscach na łodydze.
Pokoloruj wszystko Ty.

6. Bajka o poszukiwaniu przyjaźni:

Przygotowały:
K. Busz, A. Matczyńska, M. Chosińska

Skip to content