08.04.2020
Temat dnia: Wielkanocne potrawy
Cele zajęć:
- wzbogacenie wiedzy na temat zwyczajów związanych z Wielkanocą,
- poznanie wyglądu rzeżuchy,
- poznanie ciasta Wielkanocnego- babka wielkanocna
- wdrażanie do kulturalnego zachowania się przy stole
Zadania na dziś
1.Odsłuchanie wiersza czytanego przez rodziców ” Na świątecznym stole” .
Stoją na stole baby lukrowane,
a między nimi cukrowy baranek.
Pobekuje cicho, stuka kopytkami,
bo chciałby dosięgnąć miski z pisankami.
Ale dwa kurczaki tej miski pilnują,
na baranka oba groźnie popiskują.
Więc mały baranek w inną stronę zmierza,
kilka listków rzeżuchy uskubał z talerza.
Rozmowa ukierunkowana pytaniami:
- Co stoi na świątecznym stole?
- Gdzie stoi cukrowy baranek?
- Czego chciałby dosięgnąć?
- Kto pilnuje miski z pisankami?
- Co uskubał z talerza baranek?
Oglądanie ( kto ma w domu) wyglądu rzeżuchy – zwrócenie uwagi na delikatne, drobne łodyżki i listki- degustacja rzeżuchy z kanapką.
- Oglądanie z dowolnych czasopism kulinarnych wyglądu Babki Wielkanocnej- lukier: biały, czekoladowy, kajmakowy , oraz owoce suszone-rodzynki, morele, śliwki itp.
Degustacja babki- przypomnienie o prawidłowym, kulturalnym zachowywaniu się podczas posiłku.
- Zabawa ruchowa „Baranki na łące”. Dzieci reagują na wcześniej ustalony dźwięk.
Dzieci – baranki biegają swobodnie do łące. Gdy usłyszą ustalony dźwięk – czworakują i naśladują odgłos baranka- bebebebebe.
Zabawę powtarzamy kilka razy.
- Zadanie do wykonania dla dzieci 3 i 4 letnich – Pokoloruj babę wielkanocną
5. Zabawa ruchowa z podskokami
Opracowała:
Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz