01.12.2021
Temat: Szron i śnieg
Cele szczegółowe:
- prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
- umie ilustrować ruchem treść wiersza
- kreśli po śladzie kształt cyfry 4
- potrafi posługiwać się liczebnikami porządkowymi
- potrafi wskazać cyfrę 4 wśród innych
- wykorzystuje cyfrę 4 do podpisywania liczebności zbiorów
Przebieg zajęć:
- Gimnastyka poranna:
https://www.youtube.com/watch?v=-pmG45LdGKw
- „Słonie” – zabawa ruchowa do wiersza Wandy Chotomskiej pt. „Słonie”
„Jechał słoń na wrotkach.
– Ee, to chyba plotka!
– Drugi – na rowerze.
– Wcale w to nie wierzę!_ Hulajnogą trzeci…
– A co robił czwarty?
– Śmiał się.
Bo ten czwarty bardzo lubił żarty.”
Po odczytaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania:
- Ile było słoni w wierszu?
- Co robiły słonie?
- Co robił pierwszy? (drugi, trzeci, czwarty) słoń?
Rodzic ponownie czyta wiersz, dziecko naśladuje zabawy słoni.
- „Wesołe śnieżynki” – wprowadzenie cyfry 4. Rodzic na biurku układa 3 papierowe śnieżynki i pyta: Ile jest śnieżynek? Dziecko przelicza i odpowiada. Rodzic dokłada jedną śnieżynkę. Dziecko ponownie przelicza. Rodzic pokazuje cyfrę 4 (szablon do druku), opisuje jej wygląd i sposób pisania. Następnie dziecko kreśli cyfrę 4 w powietrzu oraz palcem na dywanie.
- Karta pracy „Planeta dzieci – liczenie” 25 i 26 (kreślenie cyfry 4, dorysowywanie śnieżynek, doskonalenie sprawności grafomotorycznej, przeliczanie, ćwiczenia w dodawaniu w zakresie 4).
1 grudzień
Zaczynamy przygodę i odliczanie z naszym kalendarzem adwentowym
Ale co to jest KALNDARZA ADWENTOWY?
Poczytajcie z rodzicami krótki artykuł o kalendarzu pod linkiem.
KALENDARZ adwentowy historia i współczesne wersje (swistakpakuje.pl)
Następnie rozpoczniemy przygodę z naszym kalendarzem w sali. Przez pierwsze dwa dni wyślę Wam zawartość torebki z 1 grudnia i 2 grudnia, resztę będziemy już wspólnie otwierać w przedszkolu.
Zapraszam do zabawy.
Przygotowała:
Agnieszka Kokowska