2.11.2021

Temat: Nasze domy i ulice.

Wiodąca aktywność: społeczno-emocjonalna.

 

Cele szczegółowe:

-Zna nazwę kraju.

-Wie co znaczą słowa : ojczyzna, mała ojczyzna.

-Zna swój adres : miejscowość, ulicę, numer domu, bloku, mieszkania.

-Czyta globalnie wyraz: Polska, mapa, dom.

-Uważnie słucha opowiadania.

 

1.Rozgrzewka.

Zaśpiewajcie naszą piosenkę grupową: Taniec Mai. Śpiewając możecie ją zatańczyć, tak jak to robiliśmy w przedszkolu.

Pszczolka Maja – Taniec Mai (Official Music Video) – YouTube

 

2.Opowiadanie.

Posłuchajcie opowiadania „Prezent dla ojczyzny” Joanny Chmielewskiej, a następnie odpowiedzcie na pytania poniżej.

-Co Arek zobaczył na tablicy?

-Jakie barwy ma flaga Polski?

-Jaki ptak widnieje w godle Polski?

-Co dzieciom kojarzyło się z ojczyzną?

-Jaki prezent dla ojczyzny zrobił Arek?

-Co sądzicie o jego postępowaniu?

-Co Waszym zdaniem, można zrobić dla naszego kraju?

 

  1. Zapoznajcie się z symbolami naszego kraju: godło, flaga, hymn.

Włączcie link i tam czeka na Was kilka ciekawych zabaw i wiadomości.

Polskie symbole narodowe by danutamoroz on Genially

 

4.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych :

-„Moja ulica”- zabawa orientacyjno-porządkowa. Zastanówcie się, co często spotykacie na swojej ulicy: np. kota, duże drzewo, ławeczkę, traktory, itp. Dziecko biega po pokoju, a następnie rodzic podaje hasło np. kot- dziecko naśladuje ruch kota, jak i dźwięk. Tak samo postępujecie z pozostałymi elementami waszej ulicy.

-„Mój dom”- Dzieci biegają po pokoju. Na hasło „mój dom” biorą wstążkę leżącą na podłodze i próbują ułożyć z niej kontur swojego domu. Podczas kolejnych powtórzeń wracają i stają w swoim domku w pozycji wyprostowanej , ramiona w pozycji „skrzydełek”.

-„Tęcza nad nami”-skłony- Dzieci trzymają wstążki, ramiona mają opuszczone wzdłuż tułowia. Wykonują w prawo i w lewo skłony tułowia, którym towarzyszą obszerne wymachy prawą ręką z dołu do góry, aż nad głowę. Wstążką rysują nad głową tęcze. To samo lewą ręką.

-„Powiewa flaga”-zabawa wstążką. Dziecko biega po pokoju. Prawą ręką tworzy poziomy wężyk. Na przemian prawą i lewą ręką.

-„Orle gniazdo”-  ćwiczenia ręki. Wstążkę przed sobą trzymamy. Wykonują obroty dłonią w nadgarstku „rysując” w powietrzu spiralę. Raz prawą, raz lewą ręką.

-Prezentacje indywidualne z wstążką przy muzyce.

-„Powiew wiatru”- ćwiczenia oddechowe. Dzieci w siadzie skrzyżnym dmuchają na wstążkę uniesioną na wysokość twarzy.

 

  1. „Mój adres”.

Poproście rodziców aby powiedzieli Wam wasz adres. Spróbujcie zapamiętać, a jak wrócicie do przedszkola powiedzie, gdzie mieszkacie mi i kolegom, koleżankom w grupie. Dla ułatwienia w zapamiętaniu możecie narysować swój dom a rodzice podpisać na nim Wasz adres. Powodzenia.

 

Przygotowała:

Paulina Fabiszak

 

Skip to content