2.11.2021
Temat: Nasze domy i ulice.
Wiodąca aktywność: społeczno-emocjonalna.
Cele szczegółowe:
-Zna nazwę kraju.
-Wie co znaczą słowa : ojczyzna, mała ojczyzna.
-Zna swój adres : miejscowość, ulicę, numer domu, bloku, mieszkania.
-Czyta globalnie wyraz: Polska, mapa, dom.
-Uważnie słucha opowiadania.
1.Rozgrzewka.
Zaśpiewajcie naszą piosenkę grupową: Taniec Mai. Śpiewając możecie ją zatańczyć, tak jak to robiliśmy w przedszkolu.
Pszczolka Maja – Taniec Mai (Official Music Video) – YouTube
2.Opowiadanie.
Posłuchajcie opowiadania „Prezent dla ojczyzny” Joanny Chmielewskiej, a następnie odpowiedzcie na pytania poniżej.
-Co Arek zobaczył na tablicy?
-Jakie barwy ma flaga Polski?
-Jaki ptak widnieje w godle Polski?
-Co dzieciom kojarzyło się z ojczyzną?
-Jaki prezent dla ojczyzny zrobił Arek?
-Co sądzicie o jego postępowaniu?
-Co Waszym zdaniem, można zrobić dla naszego kraju?
- Zapoznajcie się z symbolami naszego kraju: godło, flaga, hymn.
Włączcie link i tam czeka na Was kilka ciekawych zabaw i wiadomości.
Polskie symbole narodowe by danutamoroz on Genially
4.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych :
-„Moja ulica”- zabawa orientacyjno-porządkowa. Zastanówcie się, co często spotykacie na swojej ulicy: np. kota, duże drzewo, ławeczkę, traktory, itp. Dziecko biega po pokoju, a następnie rodzic podaje hasło np. kot- dziecko naśladuje ruch kota, jak i dźwięk. Tak samo postępujecie z pozostałymi elementami waszej ulicy.
-„Mój dom”- Dzieci biegają po pokoju. Na hasło „mój dom” biorą wstążkę leżącą na podłodze i próbują ułożyć z niej kontur swojego domu. Podczas kolejnych powtórzeń wracają i stają w swoim domku w pozycji wyprostowanej , ramiona w pozycji „skrzydełek”.
-„Tęcza nad nami”-skłony- Dzieci trzymają wstążki, ramiona mają opuszczone wzdłuż tułowia. Wykonują w prawo i w lewo skłony tułowia, którym towarzyszą obszerne wymachy prawą ręką z dołu do góry, aż nad głowę. Wstążką rysują nad głową tęcze. To samo lewą ręką.
-„Powiewa flaga”-zabawa wstążką. Dziecko biega po pokoju. Prawą ręką tworzy poziomy wężyk. Na przemian prawą i lewą ręką.
-„Orle gniazdo”- ćwiczenia ręki. Wstążkę przed sobą trzymamy. Wykonują obroty dłonią w nadgarstku „rysując” w powietrzu spiralę. Raz prawą, raz lewą ręką.
-Prezentacje indywidualne z wstążką przy muzyce.
-„Powiew wiatru”- ćwiczenia oddechowe. Dzieci w siadzie skrzyżnym dmuchają na wstążkę uniesioną na wysokość twarzy.
- „Mój adres”.
Poproście rodziców aby powiedzieli Wam wasz adres. Spróbujcie zapamiętać, a jak wrócicie do przedszkola powiedzie, gdzie mieszkacie mi i kolegom, koleżankom w grupie. Dla ułatwienia w zapamiętaniu możecie narysować swój dom a rodzice podpisać na nim Wasz adres. Powodzenia.
Przygotowała:
Paulina Fabiszak