Temat: Zegary i zegarmistrz
Cele:
– wie na czym polega zawód zegarmistrza,
– zna pojęcia służące do określenia czasu,
– wie, jak wygląda zegar,
– zna liczebniki porządkowe i umie się nimi posługiwać,
– potrafi opowiedzieć swoimi słowami historyjkę lub wymyśla swoją bajkę na podstawie ilustracji,
- Poznanie zawodu zegarmistrza
https://www.youtube.com/watch?v=ERcr2UEKiBQ
Odpowiedz na pytania dotyczące filmiku:
– czy kiedyś byłeś u zegarmistrza?
– czy Twoi rodzice zanosili kiedyś zegarek do zegarmistrza?
– czy masz swój zegarek?
– czy do pracy zegarmistrza trzeba być precyzyjnym i dokładnym?
Dla chętnych:
- Posłuchaj i uważnie obserwuj co się dzieje podczas piosenki a następnie odpowiedz na następujące pytania:
https://www.youtube.com/watch?v=csU5Kwvct0E
-Która była godzina na zegarze (na jakiej cyfrze, była gruba wskazówka), kiedy przyszła małpka?
-Która w kolejności przyszła mysz?
-Ile było kaczuszek, kiedy zegar wybił cztery?
-Który w kolejności przyszedł pingwin?
-Ile pokazywał zegar, kiedy przyszedł kangur?
-Który w kolejności przyszedł dinozaur?
-Co się stało, kiedy dinozaur wszedł na zegar?
Zwróćcie drodzy rodzice uwagę, aby dziecko używało liczebników porządkowych –pierwszy, czwarty itd.?
- Wykonaj zadanie w KP. s 48.
- Dla ciekawskich chcących poznać zegar:
https://www.youtube.com/watch?v=locHXsHnyHY
- Dla chętnych:
Karty pracy s. 46.
przygotowały: Iwona Przybył, Paulina Fabiszak, Karolina Busz, Małgorzata Chosińska