Temat: Zegary i zegarmistrz

Cele:

– wie na czym polega zawód zegarmistrza,

– zna pojęcia służące do określenia czasu,

– wie, jak wygląda zegar,

– zna liczebniki porządkowe i umie się nimi posługiwać,

– potrafi opowiedzieć swoimi słowami historyjkę lub wymyśla swoją bajkę na podstawie ilustracji,

 

 

 

  1. Poznanie zawodu zegarmistrza

https://www.youtube.com/watch?v=ERcr2UEKiBQ

 

Odpowiedz na pytania dotyczące filmiku:

– czy kiedyś byłeś u zegarmistrza?

– czy Twoi rodzice zanosili kiedyś zegarek do zegarmistrza?

– czy masz swój zegarek?

– czy do pracy zegarmistrza trzeba być precyzyjnym i dokładnym?

 

Dla chętnych:

  1. Posłuchaj i uważnie obserwuj co się dzieje podczas piosenki a następnie odpowiedz na następujące pytania:

https://www.youtube.com/watch?v=csU5Kwvct0E

 

-Która była godzina na zegarze (na jakiej cyfrze, była gruba wskazówka), kiedy przyszła małpka?

-Która w kolejności przyszła mysz?

-Ile było kaczuszek, kiedy zegar wybił cztery?

-Który w kolejności przyszedł pingwin?

-Ile pokazywał zegar, kiedy przyszedł kangur?

-Który w kolejności przyszedł dinozaur?

-Co się stało, kiedy dinozaur wszedł na zegar?

 

Zwróćcie drodzy rodzice uwagę, aby dziecko używało liczebników porządkowych –pierwszy, czwarty itd.?

 

 

  1. Wykonaj zadanie w KP. s 48.
  2. Dla ciekawskich chcących poznać zegar:

https://www.youtube.com/watch?v=locHXsHnyHY

 

  1. Dla chętnych:

Karty pracy s. 46.

 

przygotowały: Iwona Przybył, Paulina Fabiszak, Karolina Busz, Małgorzata Chosińska 

Skip to content