Temat: Pralka i myjnia
Cele ogólne:
– doskonali umiejętność uważnego słuchania
– rozwija logiczne myślenie podczas analizy wysłuchanego tekstu
– rozwija wyobraźnię przestrzenną
– usprawnia motorykę małą
– kształtuje kreatywność
- „Sprzątamy” zabawa naśladowcza. Rodzic wykonuje ruchy podczas sprzątania np. mycie podłogi, wycieranie kurzy, wkładanie ubrań do pralki itp. a zadaniem dziecka jest nazwanie i odtworzenie tej czynności.
- Wysłuchanie i omówienie treści wiersza „O lalce w pralce” A. Kolankowskiej
Tu w łazience stoi pralka.
Pierze się w niej moja lalka,
kręci się też mały miś –
bo się wybrudził dziś
Lalka była na wycieczce,
w bardzo ładnej sukieneczce,
i przypadkiem obok płotka
wpadła do kałuży z błotka.
Żeby tego było mało,
brat misia oblał kakao…
Lalka brudna, misiek też!
-co tu zrobić? Mamo! Wiesz?!
Obejrzała mama lalkę:
-nastawimy zatem pralkę.
Wzięła misia, brudne ubrania
I wszystko poszło do prania
Teraz czekam, aż się skończy.
Wtedy lalka do mnie dołączy.
Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza:
– Co się stało z lalką i misiem?
– Co zrobiła mama?
– Kiedy dorośli używają pralki?
– Z czego była zrobiona lalka, skoro prała się w pralce?
– Co należałoby zrobić, gdyby lalka była z plastiku?
- Praca plastyczno- techniczna „Pralka”. Wykonanie pralki z pudełka kartonowego, kartonu po butach, używając papieru kolorowego, flamastrów i innych materiałów dostępnych w domu. (5 lat)
Wyklejenie dowolnym dostępnym w domu materiałem obrazka pralki. (3- 4 lata)
- Zabawa manipulacyjna- dzieci mają za zadanie wyprać ubranka dla lalek i pluszaków a następnie rozwiesić je na sznurku, przypinając klamerkami.
- Wykonanie ćwiczenia w KP3 ćw. 1, s. 56- rozwijanie logicznego myślenia poprzez dopasowywanie sprzętu do czynności.
Opracowały: P. Nowak, O. Rabinek