Temat: Pralka i myjnia

Cele ogólne:

– doskonali umiejętność uważnego słuchania

– rozwija logiczne myślenie podczas analizy wysłuchanego tekstu

– rozwija wyobraźnię przestrzenną

– usprawnia motorykę małą

– kształtuje kreatywność

  1. „Sprzątamy” zabawa naśladowcza. Rodzic wykonuje ruchy podczas sprzątania np. mycie podłogi, wycieranie kurzy, wkładanie ubrań do pralki itp. a zadaniem dziecka jest nazwanie i odtworzenie tej czynności.
  2. Wysłuchanie i omówienie treści wiersza „O lalce w pralce” A. Kolankowskiej

Tu w łazience stoi pralka.

Pierze się w niej moja lalka,

kręci się też mały miś –

bo się wybrudził dziś

Lalka była na wycieczce,

w bardzo ładnej sukieneczce,

i przypadkiem obok płotka

wpadła do kałuży z błotka.

Żeby tego było mało,

brat misia oblał kakao…

Lalka brudna, misiek też!

-co tu zrobić? Mamo! Wiesz?!

Obejrzała mama lalkę:

-nastawimy zatem pralkę.

Wzięła misia, brudne ubrania

I wszystko poszło do prania

Teraz czekam, aż się skończy.

Wtedy lalka do mnie dołączy.

Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza:

– Co się stało z lalką i misiem?

– Co zrobiła mama?

– Kiedy dorośli używają pralki?

– Z czego była zrobiona lalka, skoro prała się w pralce?

– Co należałoby zrobić, gdyby lalka była z plastiku?

  1. Praca plastyczno- techniczna „Pralka”. Wykonanie pralki z pudełka kartonowego, kartonu po butach, używając papieru kolorowego, flamastrów i innych materiałów dostępnych w domu. (5 lat)

Wyklejenie dowolnym dostępnym w domu materiałem obrazka pralki. (3- 4 lata)

  1. Zabawa manipulacyjna- dzieci mają za zadanie wyprać ubranka dla lalek i pluszaków a następnie rozwiesić je na sznurku, przypinając klamerkami.
  2. Wykonanie ćwiczenia w KP3 ćw. 1, s. 56- rozwijanie logicznego myślenia poprzez dopasowywanie sprzętu do czynności.

 

 

Opracowały: P. Nowak, O. Rabinek

Skip to content