14.04.2021
Temat: Budujemy wieże.
Cele operacyjne:
-rozumie znaczenie znaków mniej, więcej, równo,
-dobrze układa znaki między wieżami,
-skacze przez skakankę lub inne przeszkody,
-przelicza elementy wieży,
-porównuje liczbę elementów : mniej, więcej, równo-tyle samo,
1.Ćwiczenia oddechowe.
Zrób kilka kulek z kolorowej bibuły lub papieru i pobawcie się do dalej dmuchnie.
Ustawcie linie startu na podłodze. Połóżcie na niej kulki i kto dalej dmuchnie leżąc na brzuchu.
A może ty pobijesz swój rekord. Chcesz sprawdzić na jaką odległość dmuchnąłeś? Poproś mamę o linijkę lub miarkę krawiecką i zmierz odległość od startu do kulki.
2.Budujemy wieżę- zajęcia matematyczne.
Popatrzcie na krokodyle. Otwarta paszcza skierowana do cyfry oznacza , że ta cyfra jest większa, a ta z drugiej strony jest mniejsza. Natomiast paszcza zamknięta oznacza, że te cyfry są takie same- równe sobie.
Przygotujcie klocki i znaki, które są do wydrukowania poniżej.
Wykorzystując stronę z książki KP4. Str.69 , zbudujcie takie same wieże i umieśćcie odpowiednie znaki wycięte powyżej. Natomiast w książce uzupełnijcie liczby naklejkami. Zbudujcie swoje wieże i poćwiczcie.
Jeśli ktoś chce poćwiczyć w inny sposób , to zapraszam:
Weź w kółeczko odpowiedni pyszczek krokodyla.
Lub zagrajcie w grę on line:
Porównywanie liczb – Test (wordwall.net)
3.Zabawy ze skakanką:
– na dworze poskaczcie na skakance na różne sposoby : na dwóch złączonych nogach, przeskakując naprzemiennie, na jednej nodze, biegnąc.
Jeśli nie masz skakanki ułóż sobie tor z kamieni , wiaderek, patyków itp. Przez, które będziesz skakał na powyższe sposoby.
4.Na koniec zadania dla chętnych:
KP.4. str. 68 ćw.1,2
KP.4. str.70 ćw.1
Inne gry online:
https://szaloneliczby.pl/porownywanie-liczb-do-10/
https://szaloneliczby.pl/znak-wiekszosci-i-mniejszosci-do-10/
Opracowały: I. Przybył, P. Fabiszak, K. Busz, M. Chosińska