15.11.2021

Temat : Wyobraźnia.

 

Cele operacyjne:

-swobodnie wypowiada się na określony temat,

-rozumie pojęcie wyobraźnia,

-wykonuje obrazek na określony temat,

-potrafi się zrelaksować,

-mówi wierszyk- masażyk z pamięci.

 

Przebieg zajęć:

  1. „Niedźwiedź”- masażyk.

Za oknami deszczyk pada,    (stukają opuszkami palców o plecy partnera)

niedźwiedź do snu się układa. (pochylają się do przodu i przykładają głowę do pleców osoby siedzącej z przodu )

Za oknami wiatr powiewa,  (delikatnie dmuchają w szyję)

a niedźwiadek mocno ziewa. (ziewają )

Swoje futro czesze, drapie… (przesuwają palcami po plecach z góry na dół, a następnie delikatnie drapią).

Wreszcie zasnął, mocno chrapie.  (przykładają głowę do pleców partnera i naśladują chrapanie).

 

  1. „Na polanie” -wizualizacja.

Dzieci kładą się na dywanie w wygodnej pozycji, zamykają oczy. N. opowiada:  (rodzic czyta)

Zabieram was w podróż. Wyobraźcie sobie, że leżycie na miękkiej trawie. Trawa pachnie, ten zapach wam się podoba i mocno go wdychacie. Jest ciepło, przyjemnie… W górze słychać: bzz, bzzz- to owady spokojnie fruwają nad wami. Słońce przygrzewa, jest coraz cieplej. Wyobraźcie sobie, że spacerujecie po wodzie. Rupiecie- woda rozpryskuje się na boki, ubranie jest troszkę mokre. Moczycie dłonie i ochlapujecie sobie twarz, czujecie przyjemny chłód. Teraz zanurzacie dłonie w piasku i czujecie coś twardego. Co to może być?

Poproście dzieci, aby otworzyły oczy i opowiedziały , jak się czuły w trakcie opowieści, co było dla nich miłe i przyjemne. Jaki przedmiot znalazły w wodzie, w piasku?

Dzieci rozwijają swoją wyobraźnię.

 

3.Opowiadanie „Skarb”- Joanna M. Chmielewska.

Przeczytajcie dzieciom poniższe opowiadanie.

Następnie zadajcie pytania:

Co znajdowało się w szkatułce?

-Do czego służy klucz?

-Co można otwierać kluczem?

-Co to jest wyobraźnia?

-Czy wyobraźni można dotknąć albo schować ją do szuflady?

-Co według was mogło znajdować się za drzwiami, o których mówiła pani w opowiadaniu?

3.Praca plastyczna- klucz.

 

Popatrzcie na ten klucz, a następnie na kartkach A4 narysujcie drzwi, do których ten kluczyk by pasował. Co mogłoby być za tymi drzwiami opowiedzcie rodzicom. Drzwi mogą być również takie, na jakie wasza wyobraźnia wam pozwala. Powodzenia. Chętnie zobaczę wasze obrazki przedstawiające drzwi , możecie poprosić mamę, aby wysłała na naszą grupę PSZCZÓŁKI. 

 

Opracowała :

Paulina Fabiszak

Agnieszka Kokowska

Skip to content