18.11.2021
Temat: Muzyka wokół nas.
Cele szczegółowe:
-potrafi bezpiecznie przejść pod krzesełkami, na krzesełkach,
-utrzymuje równowagę,
-zna tekst piosenki,
-wykonuje instrument samodzielnie,
-potrafi zagrać na instrumencie do melodii,
-wyszukuje litery e, E.
Przebieg zajęć:
1.Rozruszanka- „Po krzesłach”.
-Ustawcie na środku sali kilka krzeseł w szeregu. Zadaniem dzieci jest przejście na drugą stronę na różne sposoby. Dzieci mogą przechodzić po krzesłach, pod nimi, czołgać się, iść, tupać, śpiewając albo wystukując rytm grzechotkami, itp.
-Marsz z piłeczką-na łyżkę kładziemy małą piłeczkę i pokonujemy dystans do końca pokoju i z powrotem. Staramy się, aby piłeczka nie spadła.
-Odbijanki-dziecko wkłada piłeczkę do kubka, podrzuca ją i próbuje złapać do kubka.
2.Grzechotka.
Wykonanie grzechotki z dostępnych materiałów w domu. Może to być słoik, butelka, pudełeczko z jajka niespodzianki. Do środka wkładamy kilka ziaren grochu lub fasoli (ewentualnie kaszy, ryżu). Grzechotkę możecie ozdobić na swój sposób (naklejkami, cekinami).
Grzechotka-marakas będzie nam służył jako instrument do kolejnego zadania.
3.Jesienna cza-cza- zabawy z piosenką.
Powtarzamy piosenkę , którą poznaliśmy dwa tygodnie temu. Tekst poniżej:
JESIENNA CZA- CZA
słowa – K. Komińska
- Kolorowa jesień już chodzi po lesie,
w kasztankową grę dzisiaj zagra wiatr.
Wietrzyk gwiżdże cza-czę w jesiennym bukiecie,
a dzieci śpiewają cza,cza,cza.
Ref. Tańczymy cza,cza,cza,
cza-czę wietrzyk gra.
Liście tańczą cza-czę,
więc tańczę i ja.
- Już jesienna pora, już skaczą żołędzie,
jarzębina sznur dziś czerwony ma.
Jesienny już czas, moc kolorów jest wszędzie,
jesienią śpiewamy cza,cza,cza.
Ref. Tańczymy cza, cza, cza…
4.Zabawy z piosenką:
Do powyższej piosenki wykonujcie akompaniament za pomocą grzechotki.
Zadanie specjalne:
-odnajdźcie w domu przedmioty, które mogą wydobywać różne dźwięki np. garnek, woreczek foliowy, miska, torebka papierowa itd.,
Zagrajcie na nich śpiewając piosenkę „Jesienna cza-cza”.
5.Praca z książką Planeta dzieci– czytanie str.22 . Wyszukiwanie w tekście liter e, E, odczytywanie sylab oraz tekstu słowno-obrazkowego, utrwalenie liter e, E.
Przygotowała:
Paulina Fabiszak
Agnieszka Kokowska