19.11.2021

 

Temat: Malujemy wiatr i deszcz.

 

Cele szczegółowe:

-wie, co oznacza pojęcie szaruga,

-potrafi opisać jesienny obrazek,

-zna figury geometryczne,

-prawidłowo reaguje ruchem na wskazany kod,

-układa rytm,

-starannie wykonuje pracę plastyczną, zna nową technikę plastyczną,

-zna słowa piosenki.

 

Przebieg zajęć:

1.Rytmy- zabawy matematyczno-ruchowe.

 

Przygotujcie sobie figury geometryczne -koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt (wycięte lub narysowane na kartkach). Każdej figurze przypisany jest określony ruch: koło: klaśnięcie, trójkąt- podskok, kwadrat-tupnięcie, prostokąt- przysiad.

Rodzic pokazuje figurę, a dzieci wykonują określony ruch.

Rodzic układa ciąg figur, dzieci wykonują określone ruchy.

Dziecko siada na dywanie dostaje pasek papieru z narysowanym rytmem: np.

Dzieci odczytują rytm, a następnie dorysowują dalszy ciąg.

 

  1. „Jesień”- rozmowa na temat ilustracji.

Poniżej przedstawiona jest jesienna szaruga. Opiszcie co widzicie na tym obrazku. Opiszcie , jaka jest pogoda, jakie kolory dominują? Co to znaczy „szaruga jesienna”? Jakimi kolorami namalowalibyście deszczową jesień? Spójrzcie za okno, powiedzcie, jaka jest dzisiaj pogoda?

szaruga jesienna

szaruga 2

  1. „Jesienna Cza-cza”.

Zaśpiewajcie piosenkę, którą już znacie „Jesienna cza-cza”.

 

4.Praca plastyczna Mokre na mokrym.

Spryskajcie kartkę z bloku technicznego wodą, a następnie pomalujcie ją farbami akwarelowymi. Obserwujcie, co się dzieje po połączeniu barw, w jaki sposób powstają inne kolory. Gdy prace wyschną, dzieci mazakiem rysują kontury, np.: drzewa, domu, postaci.

Pochwalcie się pracami na grupie PSZCZÓŁKI.

 

5.Praca z kartą pracy „Planeta dzieci – liczenie”

Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej, kształtowanie umiejętności liczenia, rysowanie po śladzie.

Strona 22

 

Przygotowała:

Paulina Fabiszak

Agnieszka Kokowska

Skip to content