19.11.2021
Temat: Malujemy wiatr i deszcz.
Cele szczegółowe:
-wie, co oznacza pojęcie szaruga,
-potrafi opisać jesienny obrazek,
-zna figury geometryczne,
-prawidłowo reaguje ruchem na wskazany kod,
-układa rytm,
-starannie wykonuje pracę plastyczną, zna nową technikę plastyczną,
-zna słowa piosenki.
Przebieg zajęć:
1.Rytmy- zabawy matematyczno-ruchowe.
Przygotujcie sobie figury geometryczne -koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt (wycięte lub narysowane na kartkach). Każdej figurze przypisany jest określony ruch: koło: klaśnięcie, trójkąt- podskok, kwadrat-tupnięcie, prostokąt- przysiad.
Rodzic pokazuje figurę, a dzieci wykonują określony ruch.
Rodzic układa ciąg figur, dzieci wykonują określone ruchy.
Dziecko siada na dywanie dostaje pasek papieru z narysowanym rytmem: np.
Dzieci odczytują rytm, a następnie dorysowują dalszy ciąg.
- „Jesień”- rozmowa na temat ilustracji.
Poniżej przedstawiona jest jesienna szaruga. Opiszcie co widzicie na tym obrazku. Opiszcie , jaka jest pogoda, jakie kolory dominują? Co to znaczy „szaruga jesienna”? Jakimi kolorami namalowalibyście deszczową jesień? Spójrzcie za okno, powiedzcie, jaka jest dzisiaj pogoda?
- „Jesienna Cza-cza”.
Zaśpiewajcie piosenkę, którą już znacie „Jesienna cza-cza”.
4.Praca plastyczna Mokre na mokrym.
Spryskajcie kartkę z bloku technicznego wodą, a następnie pomalujcie ją farbami akwarelowymi. Obserwujcie, co się dzieje po połączeniu barw, w jaki sposób powstają inne kolory. Gdy prace wyschną, dzieci mazakiem rysują kontury, np.: drzewa, domu, postaci.
Pochwalcie się pracami na grupie PSZCZÓŁKI.
5.Praca z kartą pracy „Planeta dzieci – liczenie”
Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej, kształtowanie umiejętności liczenia, rysowanie po śladzie.
Strona 22
Przygotowała:
Paulina Fabiszak
Agnieszka Kokowska