24.11.2021

Temat: Ciekawe  zabawki

 

Cele szczegółowe:

  • prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
  • podaje nazwę przedmiotu rozpoznanego dotykiem
  • potrafi porównać liczebność zbioru
  • rozpoznaje i zna znak matematyczny =
  • potrafi ułożyć znak = z patyczków
  • umie zastosować znak = do podpisywania równoliczności
  • pisze po śladzie kształt cyfry 1, 2, 3 oraz znaku matematycznego = w kratownicy
  • potrafi dokonać analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów

 

Przebieg zajęć:

  1. Gimnastyka poranna.

Do gimnastyki potrzebny będzie koc i mała poduszka. Link do gimnastyki:

https://www.youtube.com/watch?v=x66THnEH2xg

 

  1. Zabawa słowna pt. „Nasze zabawki”.

Rodzic umieszcza zabawki (np. lalka, samochód, piłka, klocki) w woreczku. Zadaniem dziecka jest po dotyku zgadnąć, co jest w woreczku. Następnie dokonują analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów.

PRZYKŁAD:

Lalka (podział wyrazu na sylaby: lal –ka, ilość sylab w wyrazie lalka: 2; podział wyrazu na głoski: l-a-l-k-a. Jaką słyszysz pierwszą głoskę w wyrazie lalka? – ,,l”

 

  1. Wprowadzenie znaku matematycznego =

Zabawa dydaktyczna pt. „Ile”?

  • Rodzic kładzie przed dzieckiem dwie podkładki, na obu umieszcza po 3 zabawki. Dziecko przelicza i określa, że jest po równo. Rodzic mówi: 3 równa się 3. Kładzie przed podkładkami dwa patyczki. Wyjaśnia, że tak wygląda znak równości = (patyczki równo ułożone).
  • Na kolejnych dwóch podkładkach rodzic kładzie 2 kostki do gry. Dziecko stawia między nimi odpowiedni znak matematyczny = i odczytuje działanie. Zadaniem dziecka jest poprawne ułożenie kostek (odpowiednia, taka sama liczba oczek).
  • Na kolejnej podkładce rodzic kładzie kartonik z cyfrą 2 i kartonik ze znakiem =. Prosi dziecko o dokończenie działania i odczytanie.

W trakcie każdego zadania rodzic zwraca uwagę na poprawne odczytywanie działań.

  1. Praca z kartą pracy „Planeta dzieci – liczenie” – strona 23 – kreślenie palcem zgodnie z strzałkami; odczytywanie liczb i znaków; łączenie pętli i dobieranie do nich odpowiednich działań; pisanie po śladzie w kratownicy.

 

 

Przygotowała:

Agnieszka Kokowska

Skip to content