Grupa: Sówki
Data: 29.11.2021
Temat: Niespodzianki
Cele ogólne
- doskonalenie umiejętności matematycznych i myślenia logicznego;
- kształtowanie percepcji słuchowej;
- kształtowanie sprawności fizycznej doskonalenie szybkości i skoczności,
Cele szczegółowe
- przelicza w dostępnym mu zakresie
- klasyfikuje przedmioty wg koloru
- wypowiada się na dany temat
- aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych;
1.„Pudło z gwiazdkami” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic przygotowuje gwiazdki w czterech kolorach: pięć białych, sześć niebieskich, cztery złote, pięć srebrnych. Wszystkie gwiazdki wkłada do pudełka i miesza. Następnie prosi dzieci, aby zrobiły porządek i podzieliły gwiazdki według kolorów. Gdy dzieci dokonają już klasyfikacji, wówczas Rodzic zadaje pytania: Ile jest gwiazdek białych? Ile jest gwiazdek niebieskich? Ile jest gwiazdek złotych? Ile jest gwiazdek srebrnych? Powiedzcie, których gwiazdek jest tyle samo.; Jak można to sprawdzić? (np. łączenie w pary lub przeliczanie po jednym); Powiedzcie, których gwiazdek jest najwięcej.; O ile więcej niż.…; Jak można to sprawdzić? Powiedzcie, których gwiazdek jest najmniej.; O ile mniej niż.…? Jak można to sprawdzić? Kto umie policzyć wszystkie gwiazdki? – Rodzic może w tym momencie pomóc w prawidłowym przeliczeniu gwiazdek.
Może to być dowolny element: klocek, paski papieru, kredki, samochodziki, co jest dostępne w domu i obojętne kolory, ważne, żeby ilościowo się zgadzało np. 6 żółtych klocków, 5 niebieskich itp. Dzieci młodsze wykonują zadanie z pomocą rodzica lub rodzeństwa, można zmniejszyć zakres do 5 elementów.
2.„Z czym kojarzą się wam gwiazdki?” – rozmowa nawiązująca do Świąt Bożego Narodzenia. Tu będzie potrzebna chociaż jedna gwiazdka jakakolwiek wycięta z papieru na obrazku, w książce itp.
Wszystkie odpowiedzi są dobre. Jeżeli dzieci nie wymienią Świąt Bożego Narodzenia, wówczas Rodzic je naprowadza.
3.„Co kojarzy się wam ze Świętami Bożego Narodzenia?” – zabawa słownikowa, burza mózgów. Dzieci podają swoje skojarzenia.
Następnie kliknijcie w link i zagrajcie w zabawę
https://wordwall.net/pl/resource/8429313/%C5%9Bwi%C4%99ta-bo%C5%BCego-narodzenia
4.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 7 „Wesołe wyścigi”. Do udziału zapraszamy rodzica lub rodzeństwo.
- Dzieci swobodnie biegają po pokoju. Na hasło rodzica muszą szybko dobiec do wymienionego przedmiotu, np. fotela, ściany, kanapy.
- „Skoczny wyścig” –Na sygnał Rodzica dzieci zaczynają skakać do wyznaczonego miejsca – najpierw na prawej nodze, druga noga ugięta w kolanie, potem na lewej nodze, druga noga ugięta w kolanie.
- „Uciekające żabki” –Na sygnał N. dzieci skaczą do pachołka (naśladują skoki żab), okrążają pachołek i wracają w ten sam sposób do szeregu.
- „Wyścigi koziołków” –. Przed każdym leży piłka. Dzieci ustawiają się na czworaka przed piłką. Na sygnał popychają piłkę głową w stronę pachołka. Kiedy dotrą do wyznaczonego celu, podnoszą piłkę, wracają na miejsce.
- Wyścigi żołnierzy” –Przed każdym szeregiem leży materac/lub można wyznaczyć linię, do której należy się czołgać. Na sygnał czołgają się do końca materaców, wstają i biegiem wracają na miejsce.
- „Wyścigi w workach” –Na sygnał gwizdka uczestnik będzie musiał wejść do worka/można zastosować powłoczkę od poduszki i skakać do wyznaczonego miejsca, a następnie tym samym sposobem wrócić na metę.
Opracowała: P. Nowak