TEMAT: Mazurki i baby
Data: 30.03.2021
Cele ogólne:
– przelicza w dostępnym dla siebie zakresie
– wyszukuje różnice
-wykonuje pracę plastyczną
1.Zabawy logopedyczne usprawniające mięśnie aparatu mowy
Zabawa „Baba w buzi” – o porządkach
Pewnego dnia baba, która mieszka u każdego w buzi, robiła wielkie porządki. Najpierw umyła dokładnie ściany (język przesuwa się w stronę policzków po stronie wewnętrznej). Potem umyła sufit (język przesuwa się do podniebienia).
Podłoga też była bardzo brudna, więc umyła ją dokładnie (język na dnie jamy ustnej). Okna też musiały zostać umyte. Najpierw umyła je od zewnątrz, a później od środka (język wędruje po stronie zewnętrznej zębów, a potem po ich stronie wewnętrznej). Wreszcie umyła schody w przedsionku (język przesuwa się w stronę dolnej wargi i wysuwa na brodę). Komin też musiał zostać wyczyszczony (język wysuwa się w kierunku wargi górnej i nosa).
Wytrzepała dywany (język wykonuje szybkie ruchy w górę i w dół). Na koniec pootwierała wszystkie okna, by dom przewietrzyć. Do domu wpadł wiatr (dziecko nabierają powietrze nosem i wydmuchują ustami). W tak wysprzątanym domu można już malować wielkanocne pisanki!
- Ile bab, ile mazurków? Zabawa matematyczna
Ustawiamy dwa pojemniki(zbiory) wkładamy do każdego z nich pewna liczbę dowolnych przedmiotów w zakresie 0-10 ( np. klocki, maskotki itp.).Dziecko przelicza każdy zbiór, ocenia, gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Układa po tyle samo.
- Przyjrzyj się obrazkowi. Powiedz co na nim widzisz. Wyszukaj różnice
- Babka wielkanocna – wyklej materiałem dostępnym w domuOpracowały: P. Nowak, O. Rabinek