30.11.2021

 

Temat: Zimno, coraz zimniej

Cele szczegółowe:

  • umie współpracować podczas zabaw ruchowych
  • zna tekst piosenki i śpiewa go wykonując ruch
  • swobodnie wypowiada się na określony temat
  • rozpoznaje i zna literę k, K
  • kreśli kształt litery k, K po kropkach i po śladzie w powiększonej liniaturze
  • umie podzielić wyraz na głoski i sylaby
  • podaje liczbę sylab i głosek w wyrazie
  • starannie wykonuje pracę plastyczną

 

Przebieg zajęć:

  1. Gimnastyka poranna:

https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM

 

  1. Utrwalenie z dnia wczorajszego piosenki pt. „Krystyna”.

 

  1. Zabawy z kocykamizabawy ruchowe z rodzicem w parze. Do zabawy potrzebny jest kocyk.
  • „Na sankach” – zabawa ruchowa. Dziecko klęczy na złożonym kocyku, chwyta skakankę mniej więcej w połowie. Rodzic – „woźnica” – chwyta końce skakanki i trzymając je za sobą, ciągnie dziecko na „sankach”.
  • „Na nartach” – zabawa ruchowa. Dziecko i rodzic składają kocyk w prostokąt – „narty”. Stają na nim, starają się synchronicznie poruszać (jak narciarze).

 

  1. „K jak koc” – wprowadzenie liter k, K. Przypomnienie dziecku wcześniejszej zabawy z kocem. Zadanie dziecku pytania: Z jakim przedmiotem się bawiłaś/bawiłeś? Do czego służy koc? Czy masz swój ulubiony kocyk? Jak on wygląda? Jaki jest w dotyku?

Podziel wyraz koc na sylaby (koc). Ile sylab ma wyraz koc?

Podziel wyraz koc na głoski (k-o-c). Ile głosek ma wyraz koc?

Jaką słyszysz pierwszą głoskę w wyrazie koc?

Czy znacie jeszcze inne wyrazy rozpoczynające się głoską k? Rozejrzyjcie się dookoła, poszukajcie kilka przedmiotów rozpoczynających się na głoskę k. Podajcie kilka przykładów.

 

  1. Karta pracy z „Planeta dzieci – czytanie i pisanie” – str. 25 (łączenie kropek, kreślenie liter k, K w powiększonej liniaturze, rozwijanie sprawności grafomotorycznych).

 

  1. „Czapki” – zabawa plastyczna na podstawie wiersza Arkadiusza Maćkowiaka pt. „Czapka”.

 

 

„Z daszkiem przyda ci się w lecie – chroni przed upałem,

  kiedy byłem bardzo mały, ją z pomponem miałem.

  Część ubrania bardzo ważna, nosisz ją na głowie.

  Jak odgadłeś już zagadkę, to proszę odpowiedz.”

Czapka zimowa

Dziecko rozwiązuje zagadkę i wypowiada się na temat czapki: dlaczego ją nosimy, kiedy zakładamy. Rodzic pokazuje dziecku różne czapki (letnią z daszkiem, zimową – grubą, wiosenno – jesienną). Dziecko ich dotyka, opowiada o swoich spostrzeżeniach. Następnie rodzic proponuje zabawę plastyczną – wykonanie zimowej czapki. Można samodzielnie narysować kontur czapki lub skorzystać z szablonu (czapka zimowa). Swoje czapki wytnijcie i przyozdóbcie różnymi materiałami, włóczką, cekinami, guzikami, watą, filcem, itp. Do wykonania pracy najlepszy klej to magic.

 

DLA  CHĘTNYCH

Moi drodzy!

Dziś jest 30 listopada a więc Andrzejki.

Andrzejki obchodzone są z 29 na 30 listopada . Według tradycji wigilia świętego Andrzeja była nocą magiczną, kiedy można było poznać swoją przyszłość. Właśnie wtedy dziewczęta mogły uchylić rąbka tajemnicy dotyczącej ich przyszłego zamążpójścia. Wróżby na Andrzejki traktowane były bardzo poważnie. Andrzejki są specjalną okazją do zorganizowania ostatnich hucznych zabaw przed rozpoczynającym się adwentem. Kilka popularnych zabaw andrzejkowych: lanie wosku, buty, przekłuwanie serca z imionami dziewczynek / chłopców, wróżba z butelką – kim będę w przyszłości. Zachęcam Was do wspólnej zabawy w gronie najbliższych.

 

 

Przygotowała:

Agnieszka Kokowska

 

 

Skip to content