Temat: Koszyczek Wielkanocny

Data: 31.03.2021

Cele główne:
– kultywowanie tradycji „przygotowanie koszyka do poświęcenia”
– wzbogacanie wiedzy odnoście Świąt Wielkanocnych

– słucha uważnie opowiadania i odpowiada na pytania dotyczące treści

  1. Wysłuchaj uważnie opowiadania czytanego przez rodzica, odpowiedz na pytania

 

 

 

 

 

 

  1. Opowieść ruchowa- z wykorzystaniem piórka ((Jolanta Siuda –Lendzion)

Przygotujcie kolorowe piórko (jeśli nie macie, może to być kolorowy kawałek papieru, bibuły). Dziecko staje i słucha opowiadania, które czyta rodzic, dziecko ruchem pokazuje jego przebieg.

„Ko,ko, ko-gdacze mama kura-już czas, by zostać mamą , już jest wiosna. Tak, tak, czas zostać mamą.” Kwoka weszła na grzędę i umościła się (dzieci, obracając się powoli wokół własnej osi, depczą mocno, jak gdyby chciały wgnieść coś w podłogę). Legowisko już gotowe, tylko jajek jeszcze brak. Kwoka toczy jajka na grzędę (turlają się po podłodze jak jajeczka). Wszystko już gotowe, pora usiąść na jajkach (siadają w siadzie skrzyżnym). Kurce już się nudzi, ale wstać jeszcze nie może, rozgląda się dookoła (przykładają do czoła dłoń i wciąż siedząc, wykonują skręt głową w prawo, potem w lewo). Nagle widzi nad sobą wirujące piórko, próbuje je dosięgnąć, raz wyciąga jedno skrzydło, a raz drugie (rodzic upuszcza piórko nad głową dziecka, a one siedząc w siadzie skrzyżnym, wyciągają raz jedną, raz drugą rękę, by dosięgnąć piórka).  Niestety piórko spadło za kurkę (dziecko kładzie piórko za plecami). Kwoka próbuje dosięgnąć go raz z lewej strony, raz z prawej (siedząc w siadzie skrzyżnym, wykonują skręty tułowia w każdą stronę). Udało się! Teraz kurka ma piórko przed sobą i dmucha na nie delikatnie, by nie odleciało za daleko, a tylko przeskoczyło z jednego skrzydła na drugie (dmuchając na piórka, przesuwają je z jednej dłoni na drugą). Nagle, co to? Kurka czuje, jak jako podskakuje (wstają i podskakują obunóż). Z jajka wystają tylko nóżki, śmieszne te jajeczka wyglądają… (chodzą wyprostowane, z rękami ułożonymi wzdłuż tułowia). Teraz kurczęta już całe się wylęgają (zatrzymują się i kucają) – o, widać już jedno skrzydełko… i drugie… (wykonują okrężny ruch jedną ręką, potem drugą). A teraz jeszcze głowę (poruszają głową). Kurczątka witają się ze swoja mamą, wołają cichutko: „pi, pi, pi” (prostują się i wołają: pi, pi,pi) i biegają wokół kokoszki, wesoło trzepocząc skrzydełkami  (dziecko biega na palcach po dywanie, poruszając dłońmi).

 

  1. Puzzle „Wielkanocny Koszyk”

– Co przedstawia obrazek?
– Co się w nim znajduje?
– Czy w waszym koszyku też są te same produkty?
– A może inne? Może jest ich mniej lub więcej? Możesz wykonać zdjęcie swojego koszyczka, który będziesz przygotowywać do święconki.

Zadanie – ułóż puzzle, elementy obracają się za pomocą kliknięcia prawym klawiszem, lewym przesuwamy w dowolne miejsce  

www.grypuzzle.pl/wyzwanie-układanka-koszyczek-wielkanocny_6061c94b01ae6.html

 

Dla chętnych – wydrukuj, ułóż i naklej na kartkę

5-4 latki

 

 

 

 

 

 

3 latki

 

 

 

 

 

Opracowały: P. Nowak, O. Rabinek

Skip to content