Temat: Wiosenne zabawy

 

1.Ćwiczenia oddechowe

Pająk i muchy –  trzymamy na końcu stolika  pojemnik, który może stać się np. pajęczyną. Pojemnik ustawiamy otworem w stronę dziecka. Układamy przed dzieckiem małe waciki, czyli muszki. Jego zadaniem jest dmuchanie na muszkę, tak aby wpadła w pajęczynę

 2.Gimnastyka buzi

Dzieci siadają w kole, powtarzają za R. następujące ruchy: żucie, nakładanie górnej wargi na dolną i odwrotnie; „królik wącha marchewkę” (poruszanie nosem i górną wargą), „królik je” (poruszanie żuchwą), szerokie wysuwanie języka i podciąganie go do góry w kierunku nosa.

 3.Buzia mówi

Dzieci powtarzają za R. przesadnie układając usta: aaa…(szerokie otwarcie buzi), uuu…(dzióbek), fff…(górne zęby dotykają dolnej wargi), śśś… (dzióbek), sss…(wargi rozciągnięte).

  1. Ćwiczenia słuchu fonemowego

https://www.youtube.com/watch?v=jgFNvlZGAEc

 

 

GRUPY: 

GRUPA 1:

Dopasuj takie same obrazki

https://wordwall.net/pl/resource/2397826/dopasuj-takie-same-obrazki

 

GRUPA 2: 

–  Proszę ćwiczyć wierszyk, zwrócić uwagę na prawidłową wymowę głoski [sz]

SZARA MYSZKA

Szara myszka w szafie mieszka

a na imię ma Agnieszka.

Ma w szufla­dzie trzy koszule,

ka­pe­lusze, szelki, sznu­rek.

Gry­wa w szachy, pisze wiersze,

tuszem robi szlacz­ki pierwsze.

Chęt­nie szynkę je i groszek,

kaszę, gulasz, gruszek koszyk.

 

Ćwiczymy pamięć i wymowę głoski [sz]. https://wordwall.net/pl/resource/3707779/logopedia/%c4%87wiczymypami%c4%99%c4%87-i-wymow%c4%99-g%c5%82oski-sz

 

GRUPA  3:   

RULETKA Z GŁOSKĄ SZ

https://wordwall.net/pl/resource/1061778/logopedia/ruletka-z-g%c5%82osk%c4%85-sz

 

Ćwiczymy pamięć i wymowę głoski [sz]. https://wordwall.net/pl/resource/3707779/logopedia/%c4%87wiczymypami%c4%99%c4%87-i-wymow%c4%99-g%c5%82oski-sz

 

GRUPA   4:   

Głoska [s] – wyrazy – nagłos. Połącz sylaby z wyrazami. Powtórz wszystko.

https://wordwall.net/pl/resource/1074559/logopedia/g%c5%82oska-s-wyrazy-nag%c5%82os-po%c5%82%c4%85cz-sylaby-z-wyrazami

GRUPA   5:   

Zdania Powtarza zdania prawidłowo wymawiając głoskę [cz]. Rysuje rysunek do 1 wybranego zdania

Czarek ma mleczko w czerwonym kubeczku.

– Uczeń czyta czytankę o czterech czaplach.

– Czarownik wyczarował uroczą kaczkę.

–  Czerwone biedroneczki mają czarne kropeczki

 

Proszę ćwiczyć wierszyk, zwrócić uwagę na prawidłową wymowę głoski [cz]

Mała czapla mruczy mamie,

 chyba umiem rymowanie:

 acza – kacza ,

Oczo – uroczo

Ecze – mecze

 uczu – kluczu

Yczy – byczy

Ęczę – męczę

Ączą – łączą  raz,

Dwa, trzy, rymuj ty!

 

Różnicowanie głosek [c-cz]

https://wordwall.net/pl/resource/2971309/polski/r%c3%b3%c5%bcnicowanie-g%c5%82oski-c-cz

 

Opracowanie:

K. Busz

 

Skip to content