Temat : W krainie figur geometrycznych

Data: 8.11.2021

Cel ogólny zajęć:

  • utrwalanie znajomości figur geometrycznych
  • aktywizowanie myślenia
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej

 

  1. Rozwiąż zagadki:

Mogą być cztery,
mogą być dwa,
ma je samochód
i rower ma.
(koło)

Cztery równe boki,
kąty proste mają.
Jak się czworokąty
takie nazywają?
(kwadrat)

Mam cztery rogi,
Dwa krótkie i dwa długie boki.
Kwadratem nie jestem,
Choć mam kąty proste.
(prostokąt)

My wszystkiego mamy trzy.
Ach, jak wesoło mieć trzy boki i trzy kąty.
Trzy wierzchołki także mamy
I pracując na trzy fronty,
Każdej pracy radę damy.
(trójkąt)

  1. Jeśli pamiętasz nazwij figury geometryczne znajdujące się poniżej lub poproś rodzica o pomoc:              
  2.             
  3.    Wysłuchaj piosenkę                                                                                                                                                                       https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

    Po odsłuchaniu piosenki rodzic pyta dziecka, gdzie ukryły się w mieszkaniu poszczególne figury.

  4.  
  5.  Z dostępnych w domu materiałów – klocki, kredki, zabawki układaj figury geometryczne.
  6. Rysuj figury wg kodu
  7.  

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Wytnij z prawej strony kartki lub z kolorowego papieru figury i ułóż pajaca wg wzoru

 

                                                                                  

 

 

 

 

 

  1. Rysuj z Lulusiem – narysuj domek

https://www.youtube.com/watch?v=hIlx6P-sppY

 

Miłego dnia

Opracowała P. Nowak

Skip to content