Temat : W krainie figur geometrycznych
Data: 8.11.2021
Cel ogólny zajęć:
- utrwalanie znajomości figur geometrycznych
- aktywizowanie myślenia
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Rozwiąż zagadki:
Mogą być cztery,
mogą być dwa,
ma je samochód
i rower ma.
(koło)
Cztery równe boki,
kąty proste mają.
Jak się czworokąty
takie nazywają?
(kwadrat)
Mam cztery rogi,
Dwa krótkie i dwa długie boki.
Kwadratem nie jestem,
Choć mam kąty proste.
(prostokąt)
My wszystkiego mamy trzy.
Ach, jak wesoło mieć trzy boki i trzy kąty.
Trzy wierzchołki także mamy
I pracując na trzy fronty,
Każdej pracy radę damy.
(trójkąt)
- Jeśli pamiętasz nazwij figury geometryczne znajdujące się poniżej lub poproś rodzica o pomoc:
- Wysłuchaj piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM
Po odsłuchaniu piosenki rodzic pyta dziecka, gdzie ukryły się w mieszkaniu poszczególne figury.
- Z dostępnych w domu materiałów – klocki, kredki, zabawki układaj figury geometryczne.
- Rysuj figury wg kodu
5. Wytnij z prawej strony kartki lub z kolorowego papieru figury i ułóż pajaca wg wzoru
- Rysuj z Lulusiem – narysuj domek
https://www.youtube.com/watch?v=hIlx6P-sppY
Miłego dnia
Opracowała P. Nowak